ARTIKEL PANAS!!!

Ahad, 12 Mei 2013

TAKKAN MENTARI MENDUNG SELAMANYA...

Kawan sungguh bersimpati dengan bencana yang menimpa bekas Ketua Menteri negeri kelahiran kawan, Datuk Seri Mohd Ali Rustam. Tiada siapa yang menduga bahawa seorang Ketua Menteri yang amat berjasa membangunkan negeri kecil yang tiada hasil bumi itu, tumbang di kawasan kampung halamannya sendiri. Tumbangnya pula adalah kepada manusia kerdil yang langsung tiada memberikan sumbangan untuk pembangunan negeri Melaka, sebaliknya hanya tahu berceramah dan berdemonstrasi.

Kerana itu, kawan amat memahami rasa kecewa Tok Ali atas "layanan" yang diberikan oleh pengundi Parlimen Bukit Katil kepadanya. Tok Ali ada menyebut, ketika mereka ini susah, Tok Alilah yang dicari mereka dan beliau tidak berlengah memberikan bantuan supaya mereka keluar dari kemelut yang dihadapi. Namun, bila tiba ke peti undi, jasa besar Tok Ali langsung tidak diingati sebaliknya undi diberikan kepada calon dari parti keldai yang telah diketahui perkhidmatan mereka kepada rakyat tidak seberapa, sebaliknya hanya tahu membuat bising dan mencari kesalahan orang lain.

Bagaimanapun, kawan ingin menasihatkan Tok Ali supaya bersabar. Ada hikmah di sebalik kekalahan beliau itu. Kawan percaya, pengalaman Tok Ali membangunkan Melaka sehingga menjadi begitu pesat, tidak akan terlepas dari pandangan PM. Dan kawan percaya, Tok Najib mempunyai perancangan besar untuk Tok Ali. Kerana itu, kawan juga mahu percaya bahawa Tok Ali akan dilantik sebagai senator Dewan Negara dan seterusnya dilantik sebagai seorang menteri.

Jika penggal lepas menyaksikan orang seperti Koh Tsu Koon yang tewas bertanding di Parlimen Batu Kawan, dilantik sebagai senator dan menteri semata-mata atas kapasitinya sebagai Presiden Gerakan, kawan percaya Tok Ali punya "credential" yang lebih tinggi berbanding Tsu Koon.
Tok Ali : Pemimpin berjiwa rakyat
Dan sekiranya telahan kawan menjadi kenyataan, tempat yang paling layak untuk Tok Ali dalam kabinet adalah sebagai Menteri Pembangunan Luar Bandar, jawatan yang sebelum ini disandang oleh Datuk Seri Shafie Apdal, salah seorang Naib Presiden UMNO. Ini kerana, pengalaman luas Tok Ali membangunkan Melaka boleh dimanfaatkan pula untuk membangunkan kawasan luar bandar terutama di rancangan Felda dan seluruh Sabah dan Sarawak. Apatah lagi Tok Ali memang diketahui seorang yang mesra rakyat dan senang bermesra dengan rakyat dari pelbagai golongan tidak mengira umur, kedudukan dan pangkat. 

Kawan percaya, dengan pengalaman, kepakaran dan kerja kuat Tok Ali, kawasan luar bandar di seluruh negara akan mengalami perubahan fizikal yang pesat dan membolehkan rakyat luar bandar menikmati kemudahan yang hampir setaraf dengan penduduk bandar-bandar besar. Natijahnya, jika ini dapat dilakukan terutamanya di tiga tempat yang kawan nyatakan di atas tadi, kawasan-kawasan ini akan terus menjadi simpanan tetap utnuk dimenangi oleh BN dalam pilihanraya yang akan datang.

Adalah satu kerugian jika orang yang banyak pengalaman seperti Tok Ali diketepikan begitu saja dek kerana kekalahan luarjangka beliau. Kawan menyanjung tinggi budi Tok Ali membangunkan negeri kelahiran kawan dan berharap sumbangan beliau tidak terhenti setakat ini saja.... 

               

6 ulasan:

  1. Generally speaking, customer feedback based improvements made everything much easier to handle.
    Canon cameras are the loved of millions of photographers who want to explore more
    sides of photography. According to Chung, the
    Nikon has the edge for detail and for the addition of
    a crop mode while canon has the advantage for lack of
    moire and high ISO performance.

    Also visit my site: 5d mark iii

    BalasPadam
  2. To give life, a button on the side shows the charge level.
    You can't help but appreciate the Apple Macbook series of notebooks, especially the MA897LL A. The most recent Thunderbolt technology creates an extraordinary functionality in terms of the transferring as well as sharing of network from one peripheral device to the other.

    Here is my site :: macbook pro

    BalasPadam
  3. Samsung has crammed its cameras with a variety of software
    like Eraser, Drama Shot, Cinema Shot, Story Album, Sound Shot,
    Dual-Shot and Beauty Shot. The Galaxy S has a great 5 MP camera with a resolution of 2592 x 1944 pixels.
    Odin is thought to be preparing to roll into the market with the new Android 4.


    Feel free to visit my weblog - samsung galaxy s4

    BalasPadam
  4. 66Ghz Dual Core processor, 16GB of storage and a 12. The Chromebook is also sleeker
    and includes a more vibrant screen. With built-in Adobe Flash support
    and a great browser, my children have complete access to their documents,
    calendars, email, and entertainment.

    My web-site ... samsung chromebook review

    BalasPadam
  5. Tablets are like the Titanic; it should never be
    your primary device, unless checking email, watching You - Tube videos, and stalking people on Facebook is what your life consists of.
    It consists of the 1GHz dual core processor with the RAM of 1GB, in
    order to operate most complicated and challenging
    applications. Apple products include the
    Iphones, Ipads and Ipods all at competitive prices.


    Feel free to surf to my blog post; blackberry playbook

    BalasPadam
  6. However, all of the digital products including Samsung Galaxy Tab as well, which use memory card to store your data or files, such as videos, images or audio files, so human operation would make
    data lost on Galaxy Tab accidently. A whole host of image enhancing features is provided
    as standard which allows users to manipulate and edit images and videos,
    including autofocus, touch-focus, face & smile detection as
    well as geo-tagging which functions based on GPS.

    "Many eyes will likely be on them to determine if they'll pull the rabbit out with the hat," Enderle mentioned.


    my web page ... samsung galaxy tab 2

    BalasPadam

Sementara komen anda amat dialu-alukan, admin blog ini punya hak untuk tidak menyiarkan komen yang mengandungi perkataan yang tidak bersesuaian dengan budaya orang Timur. Terima kasih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...