ARTIKEL PANAS!!!

Isnin, 11 Julai 2011

HUSAM MUSA PUN PEMBOHONG BESAR JUGAK


Husam Musa ketika berucap di perkarangan Stadium Merdeka pada demo haram Kotor 2 kelmarin pun turut sama berbohong kepada peserta demo haram. Tujuannya adalah semata-mata untuk membangkitkan kemarahan peserta haram itu kepada kerajaan BN. 

Pembohongan pertama Husam ialah bila dia berkata semua bangsa turun menyertai demo haram Kotor 2 tu. Husam, tolong tunjuk dalam kebanyakan video yang dimuatnaik ke youtube, muka siapa yang muncul dalam video-video berkenaan kalau bukan keldai Melayu didikan Pas dan PKR? Berapa kerat pulak muka Cina Sepet dan India kat dalam video-video tu selain dari pemimpin PR dan Ambiga bebal tu? Memang Kotor 2 mendapat sambutan hangat dari Cina sepet terutamanya, tetapi bukan dengan menyertai demo haram bodoh tu, sebaliknya, duduk depan tv atau komputer menyaksikan lintas langsung demo haram tu, kemudian jadi tukang sorak dan tukang kritik kat laman web Malaysiakini, Malaysian Insider, Free Malaysia Today dan web lain yang sekufu dengannya. Malangnya nasib Melayu kerana rela diperkudakan Cina sepet!!!

Dah tu, pandai pulak guna nama YDP Agong. Beritau DS Najib derhaka langgar perintah Raja. Yang si Husam Maksum ni, tak derhakalah, tak langgar perintah YDP Agong ke bila turun buat demo haram di jalanan? Sedangkan titah khas YDP Agong dengan jelas meminta supaya sebarang masalah diselesaikan di meja rundingan, bukannya dengan berdemo di jalanan yang lebih banyak membawa keburukan dari kebaikan. Takkan si Husam ni tak faham bahasa sedangkan titah Tuanku menggunakan bahasa mudah yang budak sekolah rendah pun boleh faham. Takkan rendah sangat IQ Naib Presiden Pas ni sampaikan dengan bersahajanya, dia dan kelompok Melayu keldai Ambiga langgar perintah Tuanku?

Petugas media dihalang polis? Ni pembohongan yang paling besar sekali. Bagaimana dengan berlambak video yang dimuatnaik ke youtube? Bagaimana pulak wartawan Harakahdaily, Malaysiakini dan yang sekufu dengannya boleh buat liputan demo haram kelmarin tu? Bagaimana pulak dengan media asing yang menyiarkan video menunjukkan Melayu keldai sedang diperbodohkan oleh Ambiga bebal berarak di jalanan tu? Ataupun, Husam tak reti nak guna internet untuk tengok video-video tu? Sedih betul tengok sikap pimpinan Pas ni. Cakap ikut sedap mulut saja. Sebab tu umat Islam dilarang dari banyak berkata-kata perkara yang sia-sia kerana ianya salah satu dari sifat-sifat mazmumah (terkeji). Bila banyak berkata-kata, banyaklah pulak buat kesilapan terutamanya bila kata-kata tu sekadar untuk menaikkan emosi kelompok pendengar. Takkan Tok Guru Nik Aziz tak ajar Husam yang merupakan anak emasnya?

Husam minta Tuanku YDP Agong lantik SPR baru sebab SPR yang sedia ada tak adil, berat sebelah dan tak bertanggungjawab. Yang si Husam duduk jadi exco dalam kerajaan Kelantan tu, siapa yang memberikan kemenangan kepada Pas tu kalau SPR yang sedia ada ni tak adil? Nampak gayanya, si Husam ni 200% ambil ilmu tok guru dia bulat-bulat (baca artikel "Nik Aziz : Senangnya melalut jatuhkan hukum" di sini), mengeluarkan kenyataan tanpa berfikir. Kenyataan dungu sebegini hanya mengundang gelak dan tawa orang yang waras kerana kelihatan benar memperbodohkan diri sendiri. Seperti kata Pengerusi SPR sebelum ni, SPR cuma akan dilambung sebagai bersih dan adil apabila Pas dan sekutunya sapu bersih semua kerusi Parlimen dan DUN. Kalau begitu, tak payah adakan SPR dan pilihanraya. Bila Tuanku YDP Agong, Sultan dan Yang Di Pertua Negeri bubarkan Parlimen dan DUN, terus lantik Pas dan konco-konconya jadi wakil rakyat, menteri, exco, PM, MB dan Ketua Menteri. Begitu baru adil di mata Husam. 

Kawan nak nasihatkan si Husam dan Melayu keldai yang  merelakan diri diperbodohkan Ambiga bebal ni, cukup-cukuplah memperbodohkan diri kepada India Juara Murtad tu. Banyak-banyakkanlah bermuhasabah apalagi ketika berada di bulan Syaaban ni, salah satu bulan yang mulia dalam takwim Islam. Dengan Ramadhan Al-Mubarak yang bakal berkunjung tiba tak lama lagi, belajar-belajarlah menyucikan hati dari tamak haloba untuk berkuasa dengan cara yang tak sepatutnya dan cubalah kawal hawa nafsu dan godaan syaitan yang tak henti-henti berusaha untuk menyesatkan manusia. Penganut Pas dan Husam sepatutnya lebih faham kerana parti mereka memperjuangkan Islam dan cukup hebat dengan pelbagai tazkirah tak kira waktu. Ataupun tazkirah Pas cuma berkisar kepada perihal politik saja? Kawan tak boleh nak jawab soalan tu.....                       

2 ulasan:

  1. Tak payah lah Husam datang KL buat perhimpunan haram. Apa perasaan anda jika penduduk Lembah yang marah kepada perusuh jalanan buat demo di Kota Bahru? Bersihkan dulu tandas dikawasan awam dan masjid2 di Kota Bahru sebelum burukkan orang lain. Kenapa memburukkan pemimpin Islam sedangkan mereka sudah acapkali merayu untuk berkerjasama?. Kenapa sanggup berkerjasama dengan puak kafir yang jelas anti Islam seperti Ambiga dan DAP?. Rakyat yang berfikiran sempit sahaja boleh diperbodohkan oleh pemimpin PAS. Tidak ramai lagi umat Melayu yang percaya kepada Anwar Ibrahim yang hipokrit bercita2 besar nak jadi PM.

    BalasPadam
  2. Itulah penkhianat bangsa......

    BalasPadam

Sementara komen anda amat dialu-alukan, admin blog ini punya hak untuk tidak menyiarkan komen yang mengandungi perkataan yang tidak bersesuaian dengan budaya orang Timur. Terima kasih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...