ARTIKEL PANAS!!!

Ahad, 5 Jun 2011

NIK AZIZ TAKBUR

Nik Aziz merapu lagi! Nik Aziz kata, Umno tidur tak lena dengan pemilihan Mat Sabu sebagai orang nombor 2 Pas. Nik Aziz puji Mat Sabu sebagai pemimpin yang berbisa dan amat dibenci oleh Umno. Nik Aziz juga pukul canang kata Mat Sabu yang bukan dari golongan ulama, lebih baik dari lepasan Al-Azhar yang berada dalam Umno.
Sumber : Harakahdaily
Kawan cuma boleh tersenyum sinis baca kenyataan Nik Aziz ni. Umno sama sekali tidak akan tidur tak lena dengan pemilihan Mat Sabu. Sebaliknya, Umno akan membuktikan bahawa pemilihan Mat Sabu akan menjadi liabiliti kepada Pas. Mat Sabu memang dikenali sebagai ayam sabung Pas. Dan jangan sesekali katakan Mat Sabu tak pernah langsung buat silap ketika berjuang dalam Pas.

Percayalah cakap kawan, orang yang banyak bercakap (maki-hamun sebenarnya) seperti Mat Sabu akan banyak buat kesilapan. Kesilapan pertama dahpun dilakukan Mat Sabu sejurus dipilih sebagai Timbalan Presiden Pas dengan mengeluarkan kenyataan yang dia tak lagi akan menyerang Anwar Ibrahim sebab Anwar kini sama-sama berada dalam barisan pembangkang. Begitu senang Mat Sabu dan Pas "mengampunkan dosa" Anwar. Masuk aje PR, dosa silam bersih ibarat kain putih. Dosa masa kini pun dibuat tak nampak. 

Ikut hukum Islam, nak hapuskan dosa, kena taubat nasuha. Bertekad bersungguh-sungguh tak nak ulangi lagi dosa silam. Bukannya dengan masuk Pas atau PR, semua dosa "terhapus" begitu saja. Bila dikatakan Nik Aziz darjatnya terlalu tinggi sehingga boleh tahu Allah mengampunkan dosa seseorang, orang Pas akan marah, tapi itulah hakikatnya. Terlajak kereta, boleh gostan; terlajak keluarkan hukum, bukan senang nak tarik semula.

Mat Sabu juga adalah orang pertama yang menggelarkan Anwar Al-J****i. Fakta itu tidak dapat diubah. Dulu Anwar diserang kerana duduk dalam Umno. Takkan kerana Anwar dah "berhijrah" ke PR, Mat Sabu nak kata Awar dah bukan Al-J****i lagi? Nampak sangat Mat Sabu dah hilang kredibiliti sebagai ahli politik berintegriti dan berkualiti.

Selain itu, Mat Sabu sendiri juga bukannya bersih sangat. Pengelola "Bersih" tapi dia sendiri tak kelihatan bersih gara-gara kes khalwatnya dulu. Kesilapan itu akan terus menghantui Mat Sabu dan terus mengekorinya ke mana pun dia pergi. Sekali lagi, kredibiliti Mat Sabu akan dipersoalkan.

Selain itu, akhlak Mat Sabu semasa berceramah dan berpidato bukan mencerminkan akhlak yang dikehendaki Islam. Penggunaan bahasa kesat, maki-hamun dan mencarut tidak diajar oleh Islam. Islam mengkehendaki penyampaian ilmu dibuat dengan cara berhikmah dan lemah-lembut, bukannya dengan apa yang dibuat Mat Sabu bertahun-tahun lamanya. Ulama Pas pun bersekongkol mengiyakan perbuatan Mat Sabu dan tidak berkuasa untuk menasihatkan Mat Sabu mengubah pendekatannya, apatah lagi sekarang ni dia menjawat jawatan nombor 2. Lagilah ulama Pas takut nak tegur Mat Sabu.

Buat Nik Aziz, janganlah bongkak sangat. Mat Sabu baru 2 hari dipilih jadi Timbalan Presiden Pas. Belum nampak lagi apa kesan pemilihannya itu. Keyakinan Nik Aziz yang Umno tak akan tidur lena dengan pemilihan Mat Sabu salah gaya akan memakan diri sendiri. Sekiranya Allah S.W.T ingin menterbalikkan masa depan Pas, sekelip mata dengan "kun-fayakun" ianya akan terjadi.
             

4 ulasan:

  1. Manusia Tak Guna Nik Najis mulut busuk sudah bersuara sebab golongan syaitan sudah bersarang di dalam Parti Anak Sial.
    Bapaa Iblis besar meraaikan kemenagan dengan Takebeeeeerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.

    BalasPadam
  2. Parti Anak Syaitan yang bertopengkan Islam. Tak tau la. Yang afdal jangan buat dosa Dan kemudian baru nak taubat. Ajaran atau Sunah mana Ada mengatakan bahawa kalau buat dosa Dan kemudian tekad taubat maka semuanya diampunkan.
    Bagaimana pula kalau buat dosa berulang Kali. Liwat; liwat lagi Dan kemudian langgan pelacur. Dosa diampunkan lepas berkawan dengan Mat Sabun. Brader kita semua sama la, kita Ada belalai di kangkang kaki tapi gua Ada baik sikit tak main lubang taik.

    BalasPadam
  3. Mat Sabu memang "HEBAT"

    BalasPadam
  4. "HEBAT" kerana Mat Sabu jugak pengasas maki hamun dalam PAS. Pemimpin yang mempopularkan ANWAR ALJUBURI tanpa perlu 4 saksi pun.

    BalasPadam

Sementara komen anda amat dialu-alukan, admin blog ini punya hak untuk tidak menyiarkan komen yang mengandungi perkataan yang tidak bersesuaian dengan budaya orang Timur. Terima kasih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...