ARTIKEL PANAS!!!

Selasa, 14 Jun 2011

MAT SABU PUN KENCING DALAM SELUAR GAK?


Mat Sabu bengang bila Perkasa bercadang untuk "mengacau" perhimpunan "aman" Bersih 2 yang dirancang pada 09/07/2011 nanti. Mat Sabu suruh Perkasa berhimpun hari lain pasal dia dah "book" dulu tarikh tu. Sila baca artikel penuh Malaysian Insider di sini.

Yang si Dr Hatta Ramli, lagi teruk. Dia kata Perkasa ni dah bertindak macam pengganas kerana isytihar perang fizikal. 
Apa lah nasib Pas dapat pemimpin yang macam ni. Berdegar-degar cakap besar, tapi baru kena sergah dengan Perkasa, dah tercirit... Apa salahnya kalau Perkasa juga nak turun berhimpun menunjukkan sokongan kepada SPR. Macam yang terjadi kat ibupejabat Utusan Malaysia beberapa Jumaat lepas.

Kenyataan dangkal 2 orang kuat Pas ni memang layak ditertawakan. Mat Sabu suruh Perkasa cari tarikh lain, macam la hari 09/07 tu dia sorang saja yang punya. Orang lain tak boleh buat agenda yang dia orang suka sebab Mat Sabu dah isytihar hari tu kononnya Mat Sabu yang punya. Aparaaaa!!!

Si Hatta kata, tak halang Perkasa berhimpun. Jadi apa masalahnya? Biarlah Perkasa juga buat perhimpunan "aman". Kita tengok mana yang lebih dapat sambutan. Bersih atau Perkasa? 

Dan yang selalu isytihar perang fizikal ialah penganut Pas. Berapa banyak cermin bas pecah dilontar batu ketika proses pilihanraya kecil di seluruh negara? Bukankah ianya dilontar penganut Pas yang mendakwa bas-bas tersebut membawa pengundi hantu?

Apa pulak kes seorang tua penganut Pas (dah arwah dah pun) selak kain pelikat tunjuk anu dalam botolnya pada Puteri Umno? Yang baju Puteri Umno koyak-rabak masa kempen pilihanraya kecil tu, angkara perbuatan siapa kalau bukan penganut Pas?

Kes-kes di atas tu bukankah namanya perang fizikal? Siapa yang bagi "latihan percuma" buat perang fizikal, Perkasa atau Pas? Kawan nak tengok samada Mat Sabu dan Hatta nanti layak tak digandingkan dengan si Sam AMK tu tanggal 09/07/2011 nanti...  

2 ulasan:

  1. kepada penganjur perhimpunan bersih,apa motif anda sebenarnya?kalau betul nk berhimpun sgt buat la kat stadium..nama je BERSIH tp lepas abis sume d rosakkn,dh xde benda lain ke yg korang nk buat?kpd melayu2 yg bkl jd pecacai utk p'himpunan tu nnt pikir2 la blik ape yg korang dapat..korang dh tahu perangai si ambiga tu cam mane kan..yg nk ikut tu watpe?nape bodoh sgt wei???

    BalasPadam
  2. Motifnya tak lain tak bukan nak menimbulkan huru-hara dan memburukkan kerajaan di mata dunia. Selama ini, kemenangan mereka di Kelantan sejak 1999, dan di 4 buah negeri dan sekian banyak kerusi Parlimen pada 2008 rupanya kemenangan "haram" kerana SPR tak bersih semasa memberikan mereka kemenangan dalam pilihanraya berkenaan.

    BalasPadam

Sementara komen anda amat dialu-alukan, admin blog ini punya hak untuk tidak menyiarkan komen yang mengandungi perkataan yang tidak bersesuaian dengan budaya orang Timur. Terima kasih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...