ARTIKEL PANAS!!!

Selasa, 28 Jun 2011

HUAZONG SERU BATAL PERHIMPUNAN HARAM 9 JULAI

Gabungan Pertubuhan Cina Malaysia ataupun Huazong meminta semua pihak yang terlibat supaya membatalkan perhimpunan haram pada 9 Julai nanti. Huazong adalah badan yang mewakili 3,000 pertubuhan dan persatuan Cina seluruh Malaysia.
Sumber : Berita Harian Online 28/06/2011

Kalau dah badan induk mewakili persatuan Cina meminta supaya perhimpunan haram Bersih 2 itu dibatalkan, apa pula kata Cina sepet DAP dan PKR? Di manakah dakwaan mereka mengatakan perhimpunan mereka mendapat sokongan rakyat termasuk kaum Cina?

Kaum Cina, walaupun memandang serius pergolakan politik yang sedang berlaku di negara ini, tetapi rasanya mereka lebih mementingkan keamanan dan permuafakatan di kalangan rakyat berbilang kaum di negara ini. Ini kerana, kaum Cina dikenali sebagai kaum peniaga. Jika negara huru-hara, bagaimana mereka boleh menjalankan perniagaan untuk mengumpulkan kekayaan yang menjadi matlamat kehidupan mereka?

Maka, kenyataan Huazong ini cuma mengesahkan lagi bahawa yang akan bermati-matian berarak untuk Bersih 2 nanti adalah Melayu haprak Pas dan PKR dan India PKR dan DAP. Kalau adapun penyertaan kaum Cina, jumlahnya tersangat kecil kerana hanya diwakili oleh pemimpin Cina sepet PKR dan DAP.

Kepada Melayu yang bermati-matian menyokong Bersih 2 anjuran Ambiga "Juara Murtad" itu, fikirkanlah agenda halus di sebalik penganjuran perhimpunan haram itu. Sayang sungguh sayang, Melayu Pas yang dikatakan lebih Islam dan lebih beriman serta bertaqwa dari Melayu Umno rela diri mereka diperalatkan oleh Juara Murtad itu dengan sokongan Bapak Penipu Malaysia. Melayu Pas sering menyuruh Melayu Umno bermuhasabah diri. Soalannya, adakah Melayu Pas juga bermuhasabah diri dalam kes Bersih 2 ini?
  

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sementara komen anda amat dialu-alukan, admin blog ini punya hak untuk tidak menyiarkan komen yang mengandungi perkataan yang tidak bersesuaian dengan budaya orang Timur. Terima kasih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...