ARTIKEL PANAS!!!

Rabu, 13 Julai 2011

20 INDON UPAHAN KONCO ANWAR?


Diberitakan oleh Malaysian Insider (klik sini) bahawa 20 orang warga Indonesia mengadakan demo protes di depan perkarangan Kedutaan Malaysia di Jakarta. Demo berkenaan bertujuan membantah tindakan kerajaan  Malaysia menghalang demo haram Kotor 2 Sabtu minggu lepas. Cuba baca kenyataan Indon ni :

Kawan tak tahu di mana justifikasi persoalan yang ditimbulkan Indon yang buat kenyataan ni. Kenapa kumpulan habuk seramai 20 orang ni nak masuk campur pulak dalam urusan sistem demokrasi di Malaysia? Apa maksud dia sistem demokrasi Malaysia boleh menjejaskan ramai rakyat Indonesia di sini? Apa kebajikan Indon yang mencari rezeki di sini tidak dijaga oleh kerajaan Malaysia. Entah berapa kali kerajaan Malaysia mengadakan program pengampunan dan pemutihan bagi PENDATANG HARAM INDON, pun tidak cukup lagi bagi Indon sorang ni sehingga nak masuk campur dalam urusan sistem demokrasi Malaysia?

Indon yang sorang lagi ni pulak, lagi dahsyat. Tuntut pihak berkuasa Malaysia bebaskan semua tahanan Kotor 2. Kau siapa sampai nak mengajar pihak berkuasa Malaysia? Kalau polis Malaysia tak nak bebaskan tahanan tu, kumpulan 20 orang kau nak buat apa? Nak ganyang Malaysia? Cubalah!!!

Indon tak sedar diri ni seolah-olah menyamakan demo jalanan haram Kotor 2 seperti reformasi Indon 1998. Dan Indon ni  seolah-olah suruh Malaysia mengikut contoh Indonesia. Kepada Indon sorang ni, tolong jangan samakan rakyat Malaysia dengan segelintir Indon yang tak ada kerja lain, asyik nak berdemo saja, sehinggakan hal yang kecik-kecik pun perlu berarak di jalanan. Rakyat Malaysia secara majoritinya adalah rakyat yang berbudi bahasa dan cintakan keamanan. Cuma segelintir saja yang buta akal dan buta hati terpengaruh dengan dakyah songsang Bapak Penipu Malaysia.

Indon yang sorang lagi ni pulak nak adakan demo membantah penahanan aktivis Kotor 2 atas prinsip hak asasi manusia dan kebebasan bersuara. Kepada Indon ni, kawan nak beritau, Malaysia ada undang-undang dan perlembagaannya sendiri. Jangan cuba nak tunjuk lagak mengajar pihak berkuasa Malaysia bagaimana nak mentadbir negara ini. 

Negara kau orang dah ada cukup banyak masalah. Pergi selesaikan masalah dalam kain negara kau orang dulu sebelum nak menyibukkan diri masuk campur dalam urusan Malaysia. 

Kawan musykil dua perkara. Pertama, di Indonesia, ada kumpulan yang sanggup dibayar untuk berdemo. Adakah kumpulan 20 orang ini diupah oleh konco Anwar di Jakarta untuk kononnya menunjukkan simpati mereka kepada Kotor 2? 

Keduanya, Anwar pernah mendakwa yang dia seorang tokoh popular di Indonesia. Habis semua nama presiden Indonesia dijaja konon menyokongnya selepas dia dipecat dari jawatan TPM dan Timbalan Presiden Umno pada 1998. Jika demikian, kenapa demo menyokong Kotor 2 yang jelas sekali Anwar adalah dalang belakang tabirnya, hanya disertai 20 orang saja? Begitu teruk sekali kemerosotan populariti Anwar di Indonesia sehinggakan hanya tinggal 20 orang sahaja yang masih setia menyokong agenda Anwar?

Kepada Indon di atas yang dah tak ada kerja lain nak dibuat selain berdemo di jalanan, belajar-belajarlah pergi cari kerja lain yang lebih berfaedah. Tolong hormat sikit Malaysia sebagai sebuah negara yang berdaulat dan bukannya adik tiri Indonesia yang mesti mengikut apa yang Indonesia buat. Jika rasa Malaysia ni dah  banyak yang tak betulnya, panggil saja jutaan Indon yang bekerja di sini balik bekerja di Indonesia. Jadi, tak perlulah Indon di atas ni bimbang akan nasib tenaga kerja Indon di sini. Kan senang??? 

                   

2 ulasan:

  1. Sebenar nya patut ada 21 orang ,tapi sorang Indon tak mau pergi menyertainya, kerana ber puluh tahun amat senang menjadi warga penduduk Kawasan Tasik Tambahan,Ampang, ada Satria(mesti hijau) , ada keluarga ,ahli pati murshid di Tasik, bolih memimpin takber(sekali aja) lepas solat jumaah, hisap rokok lagi ,semua tanpa pekerjaan tetap untuk hidup senang (mana cari duit)....(bolih confirm ,maih Jumaat ni)
    Itu lah Sebab yang Indon yang tak pakai baju tu
    menjerit dengan nada marah..." Gua mau duduk senang di Tasik tambahan Ampang! Amat malang gua di tinggalkan di Jakarta !
    arjuna waspada
    changkat lobak
    catitan kaki : ada 5 juta warga asing dan 2 juta adalah PATI dan 360,000 pembantu rumah Indon.1.0 juta adalah INDON.

    BalasPadam
  2. Kepada Mat Indon Nurkholis Hidayat, Wahyudi dan Haris Azhar...**kepala bapak ko laah** kalo ko tak paham ko tanyer indon-indon yg kerja kat Malaysia ni...!!! kat Negara ko pun tandas xder.. berak sepah-sepah...sibuk nak jaga hal Malaysia...!!! cari makan biar kenyang dulu laa pastu boleh laa nak cerita pasal Malaysia..!!! ker Jubur ko dah kena sontok ngan Nuar..???

    BalasPadam

Sementara komen anda amat dialu-alukan, admin blog ini punya hak untuk tidak menyiarkan komen yang mengandungi perkataan yang tidak bersesuaian dengan budaya orang Timur. Terima kasih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...