ARTIKEL PANAS!!!

Ahad, 17 Julai 2011

TONY PUA : DAP KELUAR DARI PAKATAN RAKYAT!!

Bagus, itu yang ramai rakyat Malaysia nak tengok. Lebih cepat, lebih bagus. Sebab, DAP ni sekarang dah jadi terlalu angkuh dan mahu berkuasa dalam semua segi. Polisi PR mesti mendapat persetujuan DAP dulu, barulah boleh dilaksana. Pas dan PKR cuma menjadi tunggangan DAP untuk mendapatkan undi Melayu saja. Ramai yang nak tengok samada DAP mampu berdiri sendiri tanpa sokongan Melayu yang menganut fahaman Pas dan PKR.


Punca si Tony ni mengamuk adalah :

Oh, itu sebabnya... Dia ni jugak kata :

Ha ha ha.... Tulah yang kawan kata kat atas tadi tu. DAP ni nak jadi taiko, nak jadi "big brother" dalam PR. Dia tak kira samada dia ada banyak kerusi DUN ke tidak, dia tetap nak Pas dan PKR ikut cakap dia. Kalau tak ikut, ugut keluar dari PR. Benda ni dah pernah terjadi kat Kedah dalam kes perobohan kandang babi dulu. La ni, jadi lagi dalam kes larangan pusat hiburan beroperasi dalam bulan Ramadhan nanti.

DAP ni ingat, dia dah cukup kuat tanpa sokongan Melayu Pas dan PKR. Dia tak sedar, dia cuma "power" di kalangan Cina sepet saja. Nak menang pilihanraya, Melayu Pas lah yang bekerja kuat nak bagi DAP menang. Nak harapkan PKR, parti sendiri pun lintang-pukang.

Jadi, dah nampak benar agenda DAP untuk menguasai politik dan pemerintahan negara ini. Yang ajaibnya, Pas sampai la ni, masih tak sedar-sedar lagi betapa hinanya taraf mereka di mata DAP. Masih lagi merelakan diri diperkuda dan diperhambakan DAP. 

Pas dah banyak berkorban  dengan menarik sokongan undi Melayu/Islam di kawasan bandar untuk memastikan kemenangan DAP. Cuba pula Pas mintak DAP berkorban dengan memberi Pas bertanding di kerusi DUN atau Parlimen kawasan bandar yang ada majoriti pengundi Cina sepet dalam PRU13 nanti. Jangan harap DAP nak bagi. Kalau bagi pun, belum tentu DAP akan memenangkan calon Pas, pasal mana DAP sanggup membiarkan diri mereka dikeldaikan oleh Pas?

Jadi, buat penganut Pas, cermin-cerminlah muka tu dulu. Jangan awak asyik terhegeh-hegeh nak "berasmaradana" dengan DAP tu. Sedangkan DAP tau, Pas tu macam orang angau kena tungau, DAP jual mahal pun, dia tetap nak mengendeng kat DAP. 

Kawan tak ingin pun ajak Pas bersatu dengan Umno tapi Pas boleh berdiri sendiri. Cukup-cukuplah menjatuhkan maruah sendiri. Tak mahu belajar lagi dari pengalaman di Selangor dan Kedah ni? Lu jawablah sendiri....                  

1 ulasan:

  1. Syabas Tony, walaupun kau kafir harbi, tapi kau punya pendirian yang teguh terhadap harbi kau tu. Tak macam Hj Hadi dan Nik Azis yang sanggup telan semua kahak DAP demi sekelumit kuasa didunia yang fana. Nanti adalah ostad PAS yang kata, kenyataan tu adalah kenyataan peribadi, sebenarnya DAP masih sayangkan PAS (bini kedua). Ini adalah perjuangan yang harus ditempuh untuk islamkan DAPig, kata mereka.

    BalasPadam

Sementara komen anda amat dialu-alukan, admin blog ini punya hak untuk tidak menyiarkan komen yang mengandungi perkataan yang tidak bersesuaian dengan budaya orang Timur. Terima kasih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...