ARTIKEL PANAS!!!

Ahad, 1 Mei 2011

SOLAT JEMAAH CARA ANGKATAN MUDA KEADILAN?

sumber gambar : www.klpos.com



Dalam kecoh-kecoh puak AMK nak menghalang Datuk Eskay membuat sumpah mubahalah petang kelmarin di Masjid Amru Al-As, Bandar Baru Sentul, mereka sempat buat solat hajat di masjid berkenaan.


Yang mengharukan tentang solat hajat berkenaan ialah seolah-olah terdapat 2 orang imam mengetuai solat hajat berkenaan. Ini kerana kedua-duanya nampak berdiri hampir sebaris di depan makmum yang lain (lihat video di sini). 


Nak kata yang pakai t-shirt hijau tu imam, dia ikut setiap perbuatan yang pakai baju melayu peach dan berketayap putih tu. Nak kata dia makmum, berdiri hampir sama dengan imam sedangkan ada ramai makmum lain di saf belakang si baju melayu tu.


Mintak bantuan mereka yang arif terangkan sikit tentang cara-cara kedudukan imam dan makmum ketika solat berjemaah. Rasanya, ramai yang keliru tengok cara solat jemaah AMK ni. Kalau salah ulas nanti, takut terpesong pulak jadinya....                             

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sementara komen anda amat dialu-alukan, admin blog ini punya hak untuk tidak menyiarkan komen yang mengandungi perkataan yang tidak bersesuaian dengan budaya orang Timur. Terima kasih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...