ARTIKEL PANAS!!!

Sabtu, 2 Mac 2013

LAHAD DATU : TIAN CHUA DAN ANWAR 'DIBOGELKAN" OLEH FMT...

Dalam artikel sebelum ini berjudul HUMBANKAN CINA LAKHANAT NI KE LAHAD DATU!!!, kawan telah menyentuh mengenai betapa biadapnya kenyataan yang dilkeluarkan oleh Cina lakhanat bernama Tian Chua ini berkaitan dengan pencerobohan kumpulan yang mengaku sebagai waris Kesultanan Sulu ke Kg Tanduo, Lahad Datu Sabah. Video berkenaan dikeluarkan pada 19/02/2013, sehari selepas pencerobohan itu berlaku. 


(Sumber : Keadilan Daily)
(Sumber : Keadilan Daily)

















Semalam pula , Cina lakhanat ni keluarkan satu lagi kenyataan yang lebih kurang sama dengan yang pertama yang mana dia menuduh insiden tembakan di Lahad Datu sehingga mengorbankan nyawa dua orang ahli pasukan komando VAT 69, PDRM itu adalah konspirasi terancang oleh UMNO.  Tak cukup dengan itu, bos besar dia, si anugerah Tuhan yang boleh menganugerahkan hampir apa saja kepada rakyat negara ini, turut tampil membelasah Datuk Najib, kononnya kerajaan begitu berkompromi dalam menyelesaikan isu pencerobohan ini. Nampaknya, Anwar dan konco-konconya memang sedia menunggu bola tanggung untuk membelasah kerajaan dalam isu ini.

Bagaimanapun, selain dari pendedahan oleh Manila Times bahawa ada pemimpin Sabah yang pro kepada pembangkang (PR) ada berjumpa dengan Sultan Sulu pada November 2012, hari ini, laman web yang pro kepada PR, Free Malaysia Today (FMT), menerbitkan satu artikel yang membogelkan segala tuduhan Tian Chua dan Anwar. Nampak sangatlah tuduhan konspirasi UMNO yang didakwa oleh Tian Chua satu pembohongan besar. Manakala tuduhan Anwar bahawa kerajaan begitu berkompromi dengan penceroboh, adalah satu tuduhan dangkal yang dibuat tanpa berlandaskan bukti yang nyata,

Amir Ali, penulis artikel ini yang bekerja dengan satu NGO Indonesia bernama Warisan Melayu Riau mendedahkan, punca utama pencerobohan Lahad Datu ini adalah untuk menarik perhatian antarabangsa ke atas tuntutan Kesultanan Sulu yang bebas dan merdeka. Disebabkan kedudukan kewangan yang lemah, kumpulan ini telah mengalihkan tumpuan ke Sabah, di mana Kesultanan Sulu didakwa "mempajakkan" Sabah kepada Malaysia dengan bayaran tahunan sebanyak RM5,300. Oleh itu, pencerobohan kumpulan ini di Kg Tanduo itu adalah untuk merundingkan bayaran pajakan yang lebih tinggi yang diharapkan akan dapat meyambung riwayat Kesultanan Sulu. 
(Artikel penuh : FMT 02/03/2013)
Apabila kerajaan Malaysia bertegas tidak memperakui akan bayaran pajakan tahunan itu, kumpulan berkenaan mengambil keputusan untuk "menduduki" Kg Tanduo bagi memaksa kerajaan Malaysia meneruskan perundingan. Maka berlakulah peristiwa pencerobohan 18 Februari itu. Jadi sekarang, fahamlah kita mengapa kerajaan dan pihak berkuasa Malaysia mengambil masa untuk berunding dengan kumpulan berkenaan. Maka, terbuktilah rundingan yang berlangsung selama 2 minggu yang lepas, bukanlah rundingan kosong untuk memujuk gerombolan penceroboh itu menyerah diri atau meninggalkan negara ini, tetapi adalah rundingan yang ada "isi" dan jauh lebih serius dari skrip palsu yang dicanangkan oleh pencacai PR.

Sekarang, mana si Tian Chua dan Anwar nak letak muka? Dah nama pembangkang, kerjanya tak ada lain selain memburukkan kerajaan dan mempolitikkan setiap isu semasa. Hinggakan status pembangkang tu sendiri dah bertukar menjadi PEMBANGANG!!! Cina lakhanat Tian Chua tu, dengarnya dah berjela-jela laporan polis dibuat oleh Wanita UMNO atas tuduhan bangangnya itu. Harap PDRM dan pejabat Peguam Negara ambil serius laporan polis yang dibuat dan dakwa Cina lakhanat ni di mahkamah dengan tuduhan menghasut rakyat supaya membenci kerajaan. Selagi Cina lakhanat ni tak dihukum dengan seberat-beratnya, selagi itulah dia akan terus menabur fitnah!!! Perangai khinzir namanya dia ni....





             

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sementara komen anda amat dialu-alukan, admin blog ini punya hak untuk tidak menyiarkan komen yang mengandungi perkataan yang tidak bersesuaian dengan budaya orang Timur. Terima kasih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...