ARTIKEL PANAS!!!

Selasa, 26 April 2011

APABILA LOGIK MENGATASI AQIDAH...



Kawan sungguh terkejut apabila seorang ADUN di Negeri Sembilan dari PKR yang beragama Islam bertanyakan soalan yang seolah-olahnya ditanyakan oleh seorang bukan Islam. 


Soalannya menyentuh tentang kandungan talqin yang berbunyi, "tanpa segan-silu, cacing membaham sedangkan kawasan tersebut tak ada cacing".

Sebab itu, apabila Menteri Besar Negeri Sembilan, Datuk Seri Mohammad Hassan, bangun menjawab dengan jawapan yang amat bernas, memberitahu ADUN berkenaan jangan membuat kesimpulan tentang hukum Islam bersandarkan logik semata-mata, ADUN itu nampak tak selesa dengan "tazkirah" Datuk Seri MB. 

Soalan yang sebegini cuma mendedahkan kedangkalan individu yang bertanya. Sejahil-jahil Muslim pun rasanya, tak tergamak nak menanyakan soalan sebegitu. Jadikanlah kesilapan ini sebagai iktibar supaya lebih berhati-hati dalam soal aqidah.                   

3 ulasan:

  1. dak icham melimau..01 Mei, 2011 20:55

    steady bbetoi warikh den boghi tazkirah...monung panjang wakil PKR..bangang punyo soalan di boghi ehhh...padan muko ekau...

    BalasPadam
  2. aik, dok pilah 2-3 tahun, dah jadi oghang nogori? takpo bang icham, janji jangan mengarut cam yang bertanyo kek atas tu, dah....

    BalasPadam
  3. Fuuh.. berapi tazkirah Mad Hassan bagi.. tak sangka dia pun boleh jadi Ustaz! Memang padan muka mamat PKR bahalol ni dah macam tak ada benda lain nak tanya dlm dewan.. Orang yg persoal talkin ni selalunya geng Wahabi.Tu.. ambik lah si Asri Zainal Abidin. taiko Wahbi no 1 di Malaysia masuk parti engkorang.. bior belonggok lah segala liberal, prulisme, agen Yahudi , Kristian dalam satu jemaah..senang nak kenal bila ngundi nanti

    BalasPadam

Sementara komen anda amat dialu-alukan, admin blog ini punya hak untuk tidak menyiarkan komen yang mengandungi perkataan yang tidak bersesuaian dengan budaya orang Timur. Terima kasih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...