ARTIKEL PANAS!!!

Jumaat, 1 Julai 2011

BERSIH : MAHASISWA OTAK UDANG DARI UM

Presiden Persatuan Mahasiswa Islam Universiti Malaya (PMIUM) kecewa bila mimbar masjid digunakan untuk menyampaikan khutbah memberitahu tentang haramnya perhimpunan Bersih 2.

Serta-merta darah kawan menyirap rasanya bila baca kenyataan seorang pelajar universiti yang belum pun lagi bayar cukai pendapatan, tapi dah berlagak macam Profesor Serba Tau dalam majalah Gila-Gila yang terkenal pada tahun 80an dulu.

Budak ni sedar ke tidak apa yang dia cakap ni? Dia kata isi kandungan khutbah hari ni menggalakkan jemaah untuk benci Islam. Sejak bila pulak Bersih 2 tu jadi aktiviti agama Islam? Yang kawan tau, orang Islam Pas yang bebal diperalatkan oleh India Juara Murtad dan Bapak Penipu Malaysia untuk turun berarak dan terkinja-kinja menyusahkan ramai orang di KL pada 9 Julai nanti.

Adakah mahasiswa bebal ni lebih tinggi ilmunya dari Pengerusi Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Agama Islam Malaysia, Prof Emeritus Tan Sri Dr Abdul Shukor Husin sehingga menidakkan kenyataan Tan Sri Abd Shukor bahawa adalah berdosa besar menyertai perhimpunan yang boleh membawa mudarat dan kerosakan serta memecahkan perpaduan umat Islam? 
   
Dan kawan nak tanya balik pada mahasiswa bebal ni, selama ni, siapa yang menyalahgunakan masjid untuk memecahbelahkan perpaduan ummah di negara ini? Masa isu sembahyang dua imam yang terjadi di Terengganu dan Kelantan pada tahun 80an dulu, siswa UM yang bijaksana ni, kalau dah ada pada masa tu, agaknya baru belajar nak hisap puting. Siapa yang jadi dalang sembahyang dua imam tu kalau bukan penganut Pas yang dipuja siswa bebal ni? Amanat Hj Hadi yang mengkafirkan Umno kerana bekerjasama dengan bukan Islam dalam pemerintahan negara, adakah dikeluarkan oleh Presiden Umno?

Yang keluarkan kenyataan umat Islam boleh berkawan dengan syaitan sehingga menimbulkan kekeliruan di kalangan umat Islam, adakah oleh ulama kerajaan? Yang kata Allah mencarut bagi menghalalkan buku mencarut Shit karya bekas Sasterawan Negara, adakah orang Umno atau BN?

Mahasiswa bebal ni, cuma memalukan nama intitusi pengajian tinggi tersohor negara saja. Tak sepadan reputasi Universiti Malaya sebagai universiti tertua dan berprestij di Malaysia apabila mempunyai mahasiswa otak udang seperti ini. Inilah nanti generasi yang punya sedikit ilmu tapi lagaknya mengalahkan semua ilmu dalam dunia ni miliknya.

Kawan nak seru kepada Ahli Parlimen kawan yang juga Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Seri Hj Mohamed Khaled Nordin supaya buang saja siswa-siswi seperti ini dari intitusi pengajian tinggi awam di negara ini. Kalau masa sedang belajar pun tak tahu bersyukur dengan nikmat keamanan dan perpaduan hasil usaha kerajaan yang ada, apatah lagi bila dah habis belajar nanti. 

Kata orang Negeri Sembilan, golongan yang cam ni, "ngabihkan boreh yo"....    

                     

8 ulasan:

  1. dalam kes khatib mempertahankan nwar brahim berzina tu tidak kedengaran mahasiswa bengong ni bangkit dan mengatakan yang khatib tu mengunakan mimbar masjid untuk politik. pas - ass utama wa halal lu halam

    BalasPadam
  2. Saudara Tanpa Nama 23:23,

    Racun Pas dah lama menular di IPTA di negara ni. Malang sungguh sebab generasi pewaris bangsa rosak pemikirannya disebabkan onar Pas durjana.

    BalasPadam
  3. ni la punca masuk U gred cukup2 makan. IQ zero. Harap bangga masuk U saja laa.. result..hampehh.. Rugi wang kerajaan.

    BalasPadam
  4. Kalau beginilah otak mahasiswa U tu tak payah la masuk U buat perabis beras/ duit mak bapak kamu saja.Ingatkan masuk U otak boleh pakai bantu rakyat yang bengong di bawah ni, tapi otaknya sama dengan yang tak masuk U tu.Hang belajarla baik2 tok sah dok sokong kerja gila babi tu.Si AMBIGA tu mak hang ke atau tok nek hang ke? yang hang dok bela tu.BANGANG BETUL BUDAK NI.......

    BalasPadam
  5. OOOOO. Kalau Khatib tu baca khutbah untuk kebaikan semua rakyat hang kata politik tapi bila puak PAS baca khutbah maki hamun para pemimpin BN di masjid2 yang mereka kuasai tak apa.Masjid pun PAS tak buat lepas tu kata PAS itu Islam. Guna masjid untuk kembangkan idologi parti PAS ala komunis. Sebab tu la anak2 org PAS ni dah jadi bebal, buta perut, kebaikan didepan mata pun tak nampak. Hai tak tahu la dunia la ni.

    BalasPadam
  6. Itulah keadaan umat Melayu dimasa kini- bodoh dan bebal. Budak2 ingusan ini semua tidak pernah merasai bagaimana kehidupan sewaktu peristiwa 13 May dulu. Sebab itulah mereka ini kebanyakannya Bodoh dan mudah diperBodohkan...

    BalasPadam
  7. Awat che masuk Universiti che ingat che dah pandai ke? nak ajar orang dewasa tentang politik , sebenarnya che maseh baru dan tak tau apa apa tentang politik tanah air sebab tu orang senang saja memperbodohkan che.Pelajar lah bagi pandai, kesian dekat mak bapa yang mengharapkan anaknya menjadi orang yang berguna.Jika dengar hasutan diri kita juga rugi.Orang yang menghasut peduli apa bukan depa yang nak bagi makan kita masa depan.

    BalasPadam
  8. syabas mahasiswa....

    BalasPadam

Sementara komen anda amat dialu-alukan, admin blog ini punya hak untuk tidak menyiarkan komen yang mengandungi perkataan yang tidak bersesuaian dengan budaya orang Timur. Terima kasih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...