ARTIKEL PANAS!!!

Khamis, 23 Jun 2011

BELIA KL : SILA BOOKING RUMAH PERTAMA ANDA SEKARANG

Perdana Menteri, Datuk Seri Mohd Najib Razak mengumumkan yang Lapangan Terbang TUDM Sungai Besi akan sebahagiannya dibangunkan dengan projek PERUMAHAN RAKYAT 1MALAYSIA.


Alhamdulillah, rakyat Malaysia sepatutnya bersyukur kerana mendapat seorang PM yang memandang jauh keperluan  masa depan rakyat. Sebelum ini, PR membelasah cadangan memindahkan lapangan terbang berkenaan dan membangunkan tapak itu dengan projek pembangunan bercampur. Kononnya, pelan pemindahan dan pembangunan itu cuma akan menguntungkan kroni kerajaan BN.

Dengan pengumuman PM ini, nyatalah, nikmat nilai hartanah yang tinggi di kawasan lapangan terbang Sg Besi ini akan turut dinikmati sama oleh rakyat dengan membeli dan memiliki rumah yang bakal dibangunkan kelak.

Nyata, ini adalah peluang keemasan bagi golongan yang layak membeli rumah di bawah SKIM RUMAH PERTAMAKU yang dilancarkan oleh kerajaan bagi memiliki hartanah di kawasan yang cukup strategik dan bernilai tinggi. Kepada mereka yang berumur di bawah 35 tahun, berpendapatan bawah RM3,000 sebulan dan belum memiliki rumah, cepat-cepatlah memohon apabila jualan hartanah ini dibuka nanti.

Cuma nanti, anda akan terpaksa bakal berhadapan dengan saingan sengit puak yang sibuk membelasah kerajaan sebelum ini dengan mengatakan mana nak cari rumah berharga bawah RM220,000 di Lembah Kelang pada masa sekarang. Anda lihatlah nanti, puak inilah yang terlebih dulu melompat untuk memohon membeli hartanah yang dimaksudkan PM itu.

Dah nama pembangkang, apa juga program kerajaan yang baik, tetap dibangkang. Tapi kalau ada peluang, mereka ni lah yang nak sapu dulu. Bila tak dapat, belasah kerajaan lagi, kata pengagihan hartanah dibahagikan sesama kroni, suku-sakat dan penyokong BN.

Sekali lagi PM membuktikan bahawa kerajaan BN yang ada sekarang adalah kerajaan yang mengotakan janji. Apa juga janji yang diumumkan, cuba dipenuhi oleh kerajaan BN secepat mungkin. Bukannya seperti kerajaan negeri PR, tahu pukul canang sana-sini sebelum berkuasa, tetapi janji cuma tinggal janji bila sudah mendapat kuasa seperti yang terjadi kepada penduduk Kg Buah Pala di Pulau Pinang.

Jadi kepada rakyat Malaysia, berfikirlah masak-masak sebelum anda membuat keputusan memilih kerajaan dalam PRU13 nanti. Anda boleh menunjukkan pilihan hati anda dengan mengatakan TIDAK kepada perhimpunan Bersih 2 pada 9 Julai nanti!!!!

    

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sementara komen anda amat dialu-alukan, admin blog ini punya hak untuk tidak menyiarkan komen yang mengandungi perkataan yang tidak bersesuaian dengan budaya orang Timur. Terima kasih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...