ARTIKEL PANAS!!!

Isnin, 20 Jun 2011

DAP PULAU PINANG ; NO ACTION, TALK ONLY!!!

Exco Perancang Bandar dan Desa, Perumahan dan Kesenian Pulau Pinang, Wong Hon Wai mengakui, kerajaan negeri tidak mampu untuk menampung keseluruhan kos pembaikan flet-flet daif di Pulau Pinang. Dia mengharapkan ada syarikat korporat yang tampil menyempurnakan tanggungjawab sosial (CSR) untuk menampung sebahagian kos pembaikan itu.


Part ni yang aku "hangin" satu badan ni!!! Lim Guan Eng bukan main lagi mendabik dada pukul-canang kata Pulau Pinang negeri contoh, dapat gandakan hasil kerajaan negeri, perbelanjaan berhemah hingga dapat pujian Ketua Audit Negara, banyak bawa masuk pelaburan asing ke Pulau Pinang dan mengutamakan kebajikan dan keadilan rakyat. Lepas tu, sindir pulak bila Datuk Seri Ali Rustam isytihar Melaka Negeri Maju dengan kata, Pulau Pinang jauh lebih maju dari Melaka.

Sumber : Berita Harian 20/06/2011
Bila tiba nak mengatasi masalah rakyat,  negeri yang didakwa paling maju di Malaysia nitiba-tiba tak cukup duit pulak. Balik-balik beritahu kerajaan negeri tak mampu tanggung keseluruhan kos. Nak selesaikan masalah bekalan air, tak ada duit sehingga tunggu belas ihsan kerajaan pusat, nak baiki flat daif, mintak syarikat korporat tanggung, penjaja kecil nak cari rezeki dihalau macam anjing kurap dan peniaga restoran terkenal yang dah meniaga bertahun-tahun tak pernah diusik, tiba-tiba penguatkuasa diarah datang robohkan restoran tu. 

Inikah kerajaan yang mendabik dada kononnya merekalah yang paling bagus, paling telus, paling bertanggungjawab, paling menjaga kebajikan rakyat? Apa yang dijaganya kalau kebajikan rakyat marhaen tak terbela? Atau cuma jaga kepentingan kroni dan membesarkan tembolok tauke-tauke Cina sepet?

Kepada rakyat Pulau Pinang, fikirlah sendiri musibah yang dah menimpa akibat kesilapan memilih kerajaan yang hanya tahu bercakap tetapi tak mampu mengambil tindakan (NATO). Cukuplah sepenggal anda memperjudikan nasib sendiri kepada kerajaan DAP sepet tak bermaruah ni. Jadikan PRU13 nanti medan untuk mengajar DAP sepet ini bahawa rakyat sudah cukup menderita dengan pelbagai retorik kaum Cina sepet ni. Ayuh rakyat Pulau Pinang, bangkit semua tumbangkan Cina DAP sepet dalam PRU13 nanti!!!!       

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sementara komen anda amat dialu-alukan, admin blog ini punya hak untuk tidak menyiarkan komen yang mengandungi perkataan yang tidak bersesuaian dengan budaya orang Timur. Terima kasih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...