ARTIKEL PANAS!!!

Rabu, 29 Jun 2011

SORANG LAGI LAWYER INDIA PKR TUNJUK LAGAK PANDAI!!!

Naib Presiden PKR, N Surendran mendakwa tindakan polis membuat penahanan pra Bersih 2 sebagai tak sah dan tahanan berkenaan boleh menyaman kerajaan. Katanya, tiada undang-undang di negara ini yang membenarkan penahanan pencegahan atau hanya kerana kemeja T yang diisytiharkan haram oleh polis hari ini.

Tu lah, nak kata dungu, kerjaya India PKR ni adalah lawyer. Nak kata pandai sangat pulak, memang tak layak langsung sebab memang tindak-tanduk India PKR ni menunjukkan tahap ketidakmatangan yang maha tinggi.

Lawyer India PKR ni tak faham bahasa ke yang perhimpunan Bersih 2 itu adalah perhimpunan haram kerana tak diberikan permit oleh polis? Bila perhimpunan tu haram, sebarang benda yang berkaitan dengan Bersih 2 tu pun haramlah jadinya. Tak kiralah t-shirt ke, brochure ke, hinggakan Ketua Polis Negara (KPN) beritahu kasut, bas, kereta dan semua yang berkaitan dengan Bersih 2 diisytiharkan haram (klik sini).

Siapa kata negara ni tak ada undang-undang pencegahan? Akta Hasutan tu bukan undang-undang pencegahan? ISA tu bukan undang-undang pencegahan? Atau lawyer India PKR ni nak tunggu negara ni dijahanamkan dulu oleh gerombolan penyokong Juara Murtad Ambiga, baru nak suruh polis ambil tindakan?

Ikut suka hati kepala botak kau aje nak tafsir undang-undang ikut selera kau, eh? Kau ingat, Bersih tu dapat sokongan rakyat sangatlah macam yang Ambiga Juara Murtad kau dakwa? Lebih 1,000 laporan polis dibuat menentang perhimpunan Bersih. Berapa banyak pulak laporan menentang Patriot Pemuda Umno dan Gerak Aman Perkasa diterima polis? Pertubuhan Huazong yang menaungi persatuan dan pertubuhan Cina di Malaysia ni pun tolak Bersih 2 (klik sini). Tu pun tak faham lagi kehendak majoriti rakyat yang menolak Bersih?

Lawyer India PKR yang bijaksana ni tak faham agaknya, perhimpunan Patriot dan Gerak Aman tak akan wujud jika Bersih 2 tak ada. Jadi memang patut lah PDRM bertindak mem"bersih"kan Bersih 2 terlebih dulu sebelum bertindak ke atas Patriot dan Gerak Aman.

Kepada KPN dan PDRM, kawan mengucapkan syabas dan tahniah kerana telah memulakan tindakan "pre-emptive" ke atas pengelola Bersih 2. Ketahuilah bahawa rakyat yang cintakan keamanan pasti berdiri teguh di belakang PDRM bagi menyelamatkan negara tercinta ini dari huru-hara seperti yang terjadi di beberapa negara Arab. Usah hiraukan desakan dan tuntutan sekumpulan minoriti yang perasan bagus kononnya berjuta rakyat seluruh negara menyokong tuntutan dungu mereka. Rakyat Malaysia sudah cukup faham agenda tersirat Juara Murtad Ambiga dan Bapak Penipu Malaysia!!!!

2 ulasan:

  1. helo..dah tentu ko akn memberi ancaman kpd keamanan negara..boleh ape tgkap wlaupun blum perform d action..apedah...intention n preparation suda ada...so wut say u?

    BalasPadam
  2. India bangang Melayu pun sama bangang bg sape yg join tuh...!!

    BalasPadam

Sementara komen anda amat dialu-alukan, admin blog ini punya hak untuk tidak menyiarkan komen yang mengandungi perkataan yang tidak bersesuaian dengan budaya orang Timur. Terima kasih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...