ARTIKEL PANAS!!!

Isnin, 18 Julai 2011

TAMIL SRI LANKA DIBELA, INDIA PULAU PINANG?

Malang sungguh nasib penduduk India di Pulau Pinang. Ingatkan ada Timbalan Ketua Menteri di kalangan kaum India, nasib kaum India akan lebih terbela. Rupa-rupanya, ianya cuma mimpi indah di malam hari. Bila siang menjelma, lain pula realiti yang menanti.

P Ramasamy nampaknya lebih sayangkan Tamil Sri Lanka. Bersungguh-sungguh benar dia minta supaya Indonesia tidak menghantar pulang 89 orang pelarian Tamil Sri Lanka yang ditahan di perairan negara jiran itu ketika cuba ke New Zealand.

Sebelum ini pun, P Ramasamy pernah meminta supaya Dewan Rakyat mengadakan sidang tergempar bagi membincangkan isu pembunuhan beramai-ramai etnik Tamil di Sri Lanka (rujuk laporan Utusan Malaysia bertarikh 24/11/2009 di sini).

Yang kawan tak faham, kenapa Timbalan KM Pulau Pinang ni tak bersungguh-sungguh memperjuangkan nasib penduduk India di Kg Buah Pala? Apa yang istimewanya Tamil Sri Lanka kepada dia hinggakan sanggup mencampuri urusan dalam negara Indonesia?

Masih banyak urusan kaum India di negara ini termasuk di Pulau Pinang yang belum selesai, si Ramasamy ni menyibukkan diri dengan memperjuangkan nasib Tamil Sri Lanka. Apa kaum India yang ada di Pulau Pinang tak sama kelas ke dengan Tamil Sri Lanka tu? 

Kalau beginilah caranya, nampak jelas rakyat Melayu dan India di Pulau Pinang sudah tertipu dengan permainan DAP. Jawatan Timbalan Ketua Menteri yang mewakili kuota Melayu dan India cuma sandiwara satira DAP untuk memancing undi kedua-dua kaum berkenaan. Timbalan Ketua Menteri kuota Melayu cuma menjadi pak angguk dalam menjayakan misi DAP meminggirkan kaum Melayu di Pulau Pinang. Timbalan Ketua Menteri kuota India pula lebih berminat untuk perjuangkan kepentingan kaum Tamil di luarnegara dari saudara-maranya sendiri yang berada di Pulau Pinang itu.

Kalau dah begini pun kaum Melayu dan India di Pulau Pinang tak nak ambil pengajaran, bersedialah anda untuk menyaksikan Pulau Pinang dibolot habis oleh DAP untuk kepentingan kaum sepet mereka. Fikir-fikirkanlah ke mana undi anda, rakyat Pulau Pinang harus diberikan? Buatlah keputusan bijak supaya keadaan tidak menjadi bertambah parah....                 

5 ulasan:

  1. artikel menarik bro. nanti aku link

    BalasPadam
  2. Terima kasih Tuan GAP...

    BalasPadam
  3. adakah KM ni dr keturunan tamil sri lanka? tp, dr gayanya dia membela... nampak mcm "ya" sesgt tu. isk... jgn lps ni malaysia penuh tamil sri lanka pulak... dah la ye. cukup2 la "alien" yg ada ni... x sanggup dah nk tgk, dgr & bau "alien" di persekitaran ni.

    BalasPadam
  4. Jangan kasi muka dengan orang-orang Sri Lanka ini. Jikalau mereka mendapat tempat di negara Malaysia ini, masa'alah pariah akan bertambah. Hindraf sudah menjadi menyusahkan negara. Apatah lagi dari Sri Lanka? Malaysia sudah banyak masa'alah dengan masyarakat India yang hendak menuntut kekuasaan mereka. Lihat sahaja si ambiga tua dan anwar tua yang menyebelahi pehak India. Tentu si petualang melayu ini hendak menyebelah mereka demi kepentingan keluarga penipu si pemimpin pkr ini.

    BalasPadam
  5. Kera diHutan disusu kan...anak sendiri mati Kelaparan...!!! KL ni pun dah sesak dengan berbagai bau...bau sireh, bau hapak ketiak...kalau dah Otak Keldai tuu Keldai jugak laaa...Jawatan TKM ker aper kerr...tetap kena KUDA kan dengan DAP...!!!! so Melayu & India Pulau Pinang fikir laa pakai Akai..PRU13 dah nak mai..!!! Hangpa nak ulang lagi kaa apa yg ada kat sini..!!! pakai akai yaaa..!!!!

    BalasPadam

Sementara komen anda amat dialu-alukan, admin blog ini punya hak untuk tidak menyiarkan komen yang mengandungi perkataan yang tidak bersesuaian dengan budaya orang Timur. Terima kasih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...