ARTIKEL PANAS!!!

Selasa, 19 Julai 2011

HJ HADI BAKAL KENA TIPU


Kawan bersimpati dengan Presiden Pas ni. Kerana ingin menjaga hati DAP, Hj Hadi terpaksa mengorbankan anak buahnya sendiri di Kedah.  


Hj Hadi kata, pusat hiburan di Kedah dibenarkan dibuka pada malam bulan Ramadhan, cuma orang Islam tidak dibenarkan mengunjunginya. 


Belum apa-apa lagi, DAP dah tolak kerja menghalang orang Islam mengunjungi premis hiburan tauke sepet dengan menggesa kerajaan negeri mengujudkan badan pemantau sendiri. Jadi betul ke bila Cina DAP ni kata, dia orang tak mahu orang Islam masuk pusat hiburan. Lepas tu, siap cakap mahu orang Islam sendiri menghormati agama mereka. Piiirrrrraaaaahhhhhh!!!!!

Kawan nak tanya kat Hj Hadi, kalau dibenarkan pusat hiburan ni beroperasi, adakah tauke sepet akan menghalang orang Islam dari masuk ke premis hiburan mereka? Jawapannya, dah tentu TIDAK. 


Bukti dah terbentang nyata. Di premis nombor ekor yang berteraburan di seluruh negara, ada peringatan yang orang Islam tidak boleh berjudi. Tapi, peringatan cuma tinggal peringatan pada papan tanda saja. Tauke sepet lagi suka kalau lebai-lebai celup yang berkopiah masuk beli nombor ekor kat kedai dia. Pernah ke tauke sepet halang orang Islam beli nombor ekor?


Begitu juga dengan pub, bar dan apa-apa yang sewaktu dengannya. Makin ramai pengunjung, makin lebatlah kocek tauke sepet kaut untung. Ada ke samseng kat pintu masuk premis hiburan tanya, "lu orang Islam ka? Tak boleh masuk woo...". Lain la kalau yang bertanya tu Unit Amal Pas. Jangan bebudak unit amal ni pun terpesong sama nanti sudahlah.

Bagi golongan tauke sepet ni, apa dia peduli siapa yang mengunjungi pusat hiburan dia? Yang penting, untung lebat sampai tak cukup kocek nak sumbat duit untung tu. Paling tidak nanti, tauke sepet akan cakap, "wa sudah halang ini orang Islam masuk, tapi dia mau masuk juga, lu ingat, apa wa mau bikin?"



Cuma satu yang pelik, Umno-BN jugak yang disalahkan. Konon tak peduli tentang dialog antara kaum dan agama. Selama lebih 50 tahun merdeka, Kerajaan Umno-BN (dulunya Perikatan) lah yang mempelopori dan memupuk semangat keharmonian antara kaum. Tak perlu pun ada dialog untuk menyelesaikan masalah kaum dan agama. Semua pihak menghormati pegangan agama dan adat-budaya pelbagai kaum di negara ini.


Memanglah DAP kutuk Umno-BN pasal dia orang tak dapat nak perkudakan Umno-BN sepertimana yang dibuat ke atas keldai PKR dan Pas. Sebab itu, apa juga tindakan Umno akan dilabelkan sebagai rasis. Kalaupun Umno turutkan apa juga kehendak Cina sepet DAP, tetap Umno akan dilabel sebagai rasis hinggalah sepet DAP ni berkuasa penuh di negara ini dan mengambil giliran pula untuk "melanyak" keistimewaan yang dinikmati orang Melayu selama ini.


Kepada Tok Guru Hj Hadi dan pemimpin Pas, kawan menyeru supaya banyakkanlah bermunajat dan bermuhasabah  di dalam bulan Syaaban yang mulia ini. Dan kawan juga akan sentiasa berdoa semoga pimpinan Pas diberikah hidayah oleh Allah S.W.T supaya dilindungi dari tipu-muslihat kafir harbi yang sentiasa mencari jalan untuk memecah-belahkan perpaduan umat Islam di negara ini.

2 ulasan:

  1. saya nak kata ka kerajaan pas kedah, kalau macam tu maknanya orang islam di kedah bawah pimpinan menteri besar parti ISLAM ni ramai kepusat hiburan tauke sepet ni.Masa BN perintah ramai kaa orang islam masuk pusat hiburan ni, dan apa bezanya masaa MB PAS perintah .nak tutup bulan ramadan pon tak leh.pada pandangan aku bila MB nak tutup bulan puasa ini bermakna selain bulan puasa berpusu pusu orang islam ke pusat hiburan. apa MB buat ni ?.sebab tu la MB nak tutup. Kalau memang untuk bukan islam wak apa sibuk nak tutup. kasi buka banyak banyak . tambah lagi lesen arak macam kelantan.dikelantan silakan tengok walau pon banyak lesen arak anak muda dan anak tua tidak ada minum arak kat bustand,pasar raya, kat masjid dan lain lain tempat malah di kaki lima pon tak ada.cuba acu mari try tengok.

    BalasPadam
  2. PUAK2 PAK YANGGOAT NI MULUT MANIS JUBOR MASAM,CERAMAH BERDEGAR2 TP HABOK PUN TARAK.PIIRAH....LEBAI KONON...LEBAI ONDE2.

    BalasPadam

Sementara komen anda amat dialu-alukan, admin blog ini punya hak untuk tidak menyiarkan komen yang mengandungi perkataan yang tidak bersesuaian dengan budaya orang Timur. Terima kasih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...