ARTIKEL PANAS!!!

Isnin, 23 Mei 2011

BANYAK SONGEH KAU KARPAL KARAM PUUU SINGH!!!

Karpal Singh hari ini membantah permohonan Peguam Negara untuk menangguhkan prosiding semakan kehakiman ke atas keputusan Mahkamah Koroner yang membuat penghakiman terbuka dalam siasatan kematian Teoh Beng Hock.


Peguam Negara, Tan Sri Abd Ghani Patail membuat permohonan itu bagi membolehkan prosiding semakan kehakiman ini diteruskan selepas meneliti laporan Suruhanjaya Siasatan Diraja yang baru selesai bersidang baru-baru ini dan dijangka menyerahkan laporan berkenaan kepada Yang Di Pertuan Agong pada 24 Jun ini.

Menurut Karpal Singh, Peguam Negara telah memfailkan semakan kehakiman itu sebelum Suruhanjaya Diraja itu ditubuhkan lagi. Adalah tidak wajar prosiding ini ditangguhkan demi keadilan untuk keluarga Teoh Beng Hock. Seterusnya, Karpal menyebut bahawa permohonan penangguhan Gani Patail itu sebagai "mala fide" (berniat jahat).

Kawan naik hangin satu badan betul dengan si Karpal karam ni... Kalau Peguam Negara mintak tangguh, kata niat jahat. Kes liwat si Anwar tu, berpuluh kali tangguh, konon untuk "bona fide" (berniat baik) lah!!! Kepala botak kau bertanduk!!!!

Cakap pasal keadilan untuk keluarga Teoh, mana pulak keadilan untuk Saiful Bukhari Azlan dan keluarganya??? Keadilan untuk keluarga Teoh saja, bukan untuk Saiful?  

Inilah contoh manusia hipokrit. Kalau dia mintak tangguh, mahkamah mesti bagi. Kalau pendakwa mintak tangguh, itu namanya tak adil. Manusia macam ni, harus dibuang ke sebuah pulau atau planet yang tidak diduduki manusia. Biar dia berkawan dengan beruk atau alien saja. Tak layak langsung dia ni hidup bersama dengan manusia.

Mujur jugaklah, Hakim Datuk Wira Mohtarudin Baki membuat pertimbangan yang adil. Hakim berkenaan membenarkan penangguhan prosiding ke 14 dan 15 Julai nanti mengambilkira laporan Suruhanjaya Siasatan Diraja itu sudahpun dikeluarkan pada masa berkenaan.

Kepada Karpal Karam Pu Singh, nama saja jadi peguam dah berpuluh tahun, rupa-rupanya prinsip asas undang-undang pun tak tahu. Keadilan adalah untuk semua orang, bukan untuk anugerah yang langsung tak bernilai itu saja!!!              

2 ulasan:

  1. ORANG TAKDE AKIDAH, TAK INGAT HARI PEMBALASAN MEMANG CAMTU..

    BalasPadam
  2. Negara akan aman tanpa Anuwar dan Karpal puuuuusingh...............

    BalasPadam

Sementara komen anda amat dialu-alukan, admin blog ini punya hak untuk tidak menyiarkan komen yang mengandungi perkataan yang tidak bersesuaian dengan budaya orang Timur. Terima kasih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...