ARTIKEL PANAS!!!

Isnin, 13 Jun 2011

CINA SEPET DAP, JUAL BUNGA PUN SANGGUP....

Ahli Parlimen Bakri dari DAP, Er Teck Hwa buat kerja "part time" dengan menjual bunga raya di Parlimen. Perniagaannya nampaknya laris apabila berjaya menjual 80 tangkai bunga berkenaan dan mengutip RM3,500. Kawan puji semangat Cina sepet DAP ni yang bangga menjual bunga kebangsaan. Tapi, apa tapinya???

Cuba tanya mana perginya wang hasil jualan bunga raya itu?   Ingatkan nak bagi kat rumah anak yatim ke, atau serah untuk derma rayuan Hari Pahlawan ke, rupa-rupanya tidak. Duit kutipan tu digunakan untuk menyelamatkan portal bebas (kononnya), Merdeka Review yang sedang bergelut dengan masalah kewangan.

Sakit betul hati kawan baca kenyataan Cina sepet DAP bedebah ni. Sekarang, terbongkarlah apa yang tersurat dan tersirat selama ini. Merdeka Review merupakan "alat" permainan DAP dalam meracuni fikiran rakyat. Jika Merdeka Review tidak penting untuk DAP, masakan Cina sepet sorang ni sanggup menjual bunga kebangsaan untuk mendapatkan dana bagi menyelamatkan Merdeka Review?

Masa tragedi tanah runtuh yang menimpa rumah anak yatim di Hulu Langat baru-baru ini, tak ada pulak kedengaran Cina sepet DAP sanggup mengusung bunga untuk dijual bagi membantu mangsa tragedi berkenaan. Ataupun, kes seorang anak kecil berusia 7 tahun yang meninggal dunia kerana didera oleh warden asramanya di Perlis, usahkan nak jual bunga untuk didermakan kepada keluarga mangsa, bersuara pun tidak pasal dilakukan oleh rakan tidur sebantalnya, lebai Pas.

Inikah konsep "Malaysian Malaysia" yang nak ditonjolkan oleh DAP? "Malaysian Malaysia" cuma pada yang ada kepentingan pada Cina sepet, yang tak ada kepentingan, pergi jahanamlah sama engkau. Dan adakah ini juga konsep "negara berkebajikan" yang akan ditonjolkan oleh Pas yang sekarang dah jadi DAP yang berserban?

Kawan minta Datuk Seri Nazri Aziz selaku menteri yang bertanggung-jawab dalam hal-ehwal parlimen supaya mengambil tindakan untuk melarang Cina sepet DAP ni dari menjual bunga kebangsaan di dalam kawasan parlimen. Tugas wakil rakyat di Parlimen adalah untuk bersidang dan menyuarakan permasalahan rakyat untuk tindakan kerajaan, bukannya untuk menjual bunga bagi menyelamatkan sebuah portal yang kononnya bebas (tapi boneka DAP). Dan kawan rasa, satu penghinaan yang teramat besar kepada bunga kebangsaan yang hasil jualannya digunakan untuk menyelamatkan sebuah media yang memecah-belahkan perpaduan rakyat!!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sementara komen anda amat dialu-alukan, admin blog ini punya hak untuk tidak menyiarkan komen yang mengandungi perkataan yang tidak bersesuaian dengan budaya orang Timur. Terima kasih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...