ARTIKEL PANAS!!!

Ahad, 29 Mei 2011

LIM GUAN ENG PERGILAH BELASAH AMERIKA!!!

Cina sepet DAP ini antara yang paling sibuk membelasah Kementerian Pertahanan dan kerajaan BN apabila Tentera Udara Diraja Malaysia (TUDM) mengumumkan kehilangan 2 enjin jet F-5E pada awal tahun lepas. DAP dan PR mempersendakan Kementerian Pertahanan dan TUDM yang dikatakan tidak mampu menjaga aset strategik ketenteraan sehingga menyebabkan enjin berkenaan hilang dari simpanan TUDM.


Atas alasan keselamatan negara telah terdedah, DAP, Anwar dan konco-konco PR sepakat menggunakan isu kehilangan enjin itu sebagai modal kempen politik dan dijaja dalam sesi ceramah PR di seluruh negara selain disebarkan dalam portal dan blog pro PR berbulan-bulan lamanya.

Sekarang, timbul kes serangan penggodam ke atas sistem maklumat Lockheed Martin Corp, pembekal peralatan ketenteraan utama kepada Pentagon. Lockheed bukan sahaja membekalkan kapalterbang pejuang canggih kepada Pentagon malahan turut menjual pesawat pejuang seperti F16, F22 dan F35 serta pelbagai peralatan dan sistem persenjataan ketenteraan yang lain ke seluruh dunia.

Penggodaman sistem maklumat Lockheed itu mencetuskan kebimbangan dunia kerana banyak negara bergantung kepada pesawat dan sistem persenjataan yang dibekalkan oleh Lockheed. Kemungkinan maklumat sulit ketenteraan banyak negara terdedah tetap ada walaupun jurucakap Lockheed mengumumkan serangan itu adalah "minimal" sahaja. Walaupun serangan penggodam dikategorikan sebagai minima, namun Lockheed masih belum dapat memulihkan sistem akses kakitangannya.

Kawan nak tanya Cina sepet Ketua Menteri Pulau Pinang tu, kenapa tak kutuk Amerika dan Lockheed atas kejayaan penggodam "menggodeh" sistem maklumat mereka? Kalau nak banding isu kehilangan 2 enjin jet usang TUDM dengan serangan ke atas sistem Lockheed itu, mana yang lebih serius dan mendatangkan kemudaratan besar kepada sistem pertahanan negara?

Pergilah hantar memorandum kepada kedutaan Amerika, kutuk kelemahan sistem perkomputeran Lockheed hingga boleh membahayakan seluruh dunia. Kenapa tak berani nak belasah Amerika? Atau bila sebut saja Amerika, telur DAP terus terbenam tak timbul-timbul lagi?

Nampak sangat, sesi membelasah kehilangan 2 enjin jet dulu adalah untuk kepentingan politik, bukannya kerana risaukan aspek keselamatan negara. Kalau beginilah hipokrasi DAP & PR, bagaimana nak diserahkan tampuk pemerintahan negara? Jika mereka ni berkuasa nanti, makin banyaklah pembohongan yang berlaku dan semua isu akan dipolitikkan.

Pesan kawan kepada Cina sepet DAP, jangan harap kau orang dapat menguasai Putrajaya selama-lamanya kerana ramai lagi orang Melayu dan rakyat Malaysia lainnya yang tak termakan dengan pembohongan kau orang...          

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sementara komen anda amat dialu-alukan, admin blog ini punya hak untuk tidak menyiarkan komen yang mengandungi perkataan yang tidak bersesuaian dengan budaya orang Timur. Terima kasih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...