ARTIKEL PANAS!!!

Sabtu, 7 Mei 2011

KALAULAH PM MALAYSIA SEORANG KRISTIAN DAP....




Kalaulah PM Malaysia seorang Kristian DAP, maka :


  1. Kuranglah atau hampir tiada lagi peruntukan untuk membina surau dan masjid dan sekolah agama di seluruh negara. Komen : dahpun berlaku di Pulau Pinang (klik sini).
  2. Azan menggunakan pembesar suara mungkin diharamkan sama sekali kerana bising dan mengganggu kaum bukan Islam terutama waktu subuh. Komen : dahpun berlaku di Selangor cuma tiada tindakan lanjut kerana kuasa pemutus masih dipegang oleh Jabatan Agama Islam Selangor (klik sini). 
  3. Jabatan Agama Islam di setiap negeri akan diletakkan di bawah kementerian ataupun portfolio "kecil" di peringkat persekutuan dan negeri. Komen : sudahpun berlaku di Pulau Pinang (klik sini).
  4. Jawatan Menteri dan Exco akan dimonopoli oleh DAP dan Menteri berbangsa Melayu/Bumiputera/India dan lain-lain cuma menjadi tukang angguk sahaja. Komen : sudahpun berlaku di Perak dan sekarang di Selangor (klik sini).
  5. Pengisian jawatan Menteri dan Exco tidak mengambilkira komposisi penduduk negara atau negeri. Komen : sudahpun berlaku di Sarawak, jawatan menteri kabinet bayangan dimonopoli DAP. Kaum Bumiputera cuma diwakili oleh seorang sahaja sedangkan mereka adalah penduduk asal dan lebih besar jumlahnya berbanding kaum DAP (klik sini).
  6. Janji melantik Perdana Menteri di kalangan Melayu/Bumiputera tinggal janji. Komen : sudahpun berlaku di Sarawak. Baru Bian dicanangkan sebagai bakal Ketua Menteri tetapi tidakpun diangkat menjadi Ketua Pembangkang (klik sini).
  7. Tiada lagi kerja untuk kontraktor Melayu/Bumiputera bagi kelas F kerana semuanya diserahkan kepada gerombolan DAP. Komen : sudahpun berlaku di Selangor (klik sini).
  8. Nasib penghuni kampung setinggan seperti bola yang ditendang ke sana ke mari walaupun telah dijanjikan bulan dan bintang yang masalah mereka akan selesai sebaik sahaja "kerajaan baru" mengambil-alih pemerintahan. Komen : sudahpun berlaku di Kg Buah Pala, Pulau Pinang (klik sini).
  9. Penjaja kecil Melayu dan India dihalau seperti binatang kerana kononnya berniaga di "kawasan larangan' sedangkan, kaum DAP sesuka hati berniaga di mana suka tanpa sebarang tindakan. Komen : sudahpun berlaku di Pulau Pinang (klik sini).   
  10. PAS yang sanggup bermati-matian mempertahankan rakan tidur sebantalnya, DAP, terpaksa tunduk dan tutup mulut apabila dibelasah oleh DAP. Komen : sudahpun berlaku di Selangor (klik sini).  
Kalau nak diulas, banyak lagi perbuatan Kristian DAP yang cuma mendahulukan kepentingan mereka. Apa jua kemungkinan negatif yang cuba kita fikirkan, sebenarnya telahpun berlaku di depan mata. Cuma, setakat ini ianya pada skala kecil-kecilan kerana mereka baru berkuasa di Selangor, Pulau Pinang, Perak (11 bulan) dan Sarawak (dalam impian mereka).

Kalau dengan apa yang berlaku di depan mata ini pun, ramai yang masih lagi menutup akal fikiran dan mata hati mereka, anda cubalah bayangkan sendiri apa akan terjadi selepas PRU13 nanti.

Rakyat harus disedarkan, walaupun pelbagai tohmahan dilemparkan terhadap kerajaan BN, namun harus diakui yang cuma BN sahaja yang cuba memupuk semangat muhibbah sejati di kalangan semua rakyat Malaysia melalui dasar perkongsian kuasa yang mengambilkira kepentingan dan hak semua kaum. 

Pilihan di tangan anda....                      

2 ulasan:

  1. anti pembelit07 Mei, 2011 21:44

    maka bersorak gembira lah puak2 pas atas kemenangan hakiki mereka menumbangkan bn. yg paling gembira sudah tentunya pak lebai yg baring atas jalan menghalang kenderaan DYMM Pemangku Sultan. tercapai lah hajat nik ajis.

    BalasPadam
  2. yg paling tragis, kemungkinan institusi raja-raja melayu, cuma mungkin tinggal sejarah. tak adalah lagi benteng mempertahankan agama Islam.

    BalasPadam

Sementara komen anda amat dialu-alukan, admin blog ini punya hak untuk tidak menyiarkan komen yang mengandungi perkataan yang tidak bersesuaian dengan budaya orang Timur. Terima kasih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...