ARTIKEL PANAS!!!

Ahad, 5 Mei 2013

LU SIAPA NAK JAGA TEPI KAIN WA???

Kawan betul-betul tengah panas ni!!! Di tengah-tengah kesibukan rakyat Malaysia keluar mengundi pagi ni, ada pulak sekor malaun mat saleh ni yang bersuara kononnya bimbang PRU Malaysia diselubungi penipuan. Ek eleh... dari menyibuk campur urusan pilihanraya negara orang, pergi semak sistem pilihanraya negara kau sendiri. Dah bersih sangat ke?


Sumber : Sinar Hairan 05/05/2013
Tak malu dah kena senaraihitam tak boleh masuk Malaysia, dan dah kena usir pun dengan Imigresen Malaysia, sekarang sibuk pulak nak masuk campur urusan dalaman negara orang. Dia ingat, mentang-mentang dia mat saleh, orang nak dengar cakap dia ke? Apa pangkat dia? Majistret? Lawyar? Pi jalan dah!!!

Mat saleh hawau lahabau ni berani sangat masuk campur dalam urusan dalam negara Malaysia sebab ada la sekor dua pemimpin pembangang Malaysia ni yang me"mua"kan (memanjakan) dia. Pergi mengadu kononnya Malaysia ni negara yang semuanya kotor dan jijik. Dia ingat, kalau mengadu kat mat saleh tu, semua masalah boleh selesai ke? Mat Saleh tu ada tongkat sakti ke? 

Inilah jadinya kalau ada rakyat Malaysia yang perasan diri dia terlampau bagus. Apa kerajaan buat semua salah. Dahtu, pergi pulak mengadu-domba kat negara luar yang langsung takde kena-mengena dengan negara ni. Kalau satu hari nanti pemimpin pembangang ni berkuasa, habis semua hal dalam negara terlondeh di media antarabangsa. Seterusnya, undang campurtangan negara asing dalam ehwal dalaman Malaysia. Sudahnya, masa depan negara berdaulat ini akan ditentukan oleh anasir luar. Sia-sia saja perjuangan datuk-nenek kita dulu untuk memerdekakan diri dari penjajahan dan mengisi kemerdekaan itu untuk dinikmati oleh anak bangsa, tetapi diranapkan oleh sekelompok manusia yang serakah nafsunya untuk berkuasa.

Pemimpin yang macam ni yang anda nak pilih hari ini? Nauzubillahhiminzalik....                             

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sementara komen anda amat dialu-alukan, admin blog ini punya hak untuk tidak menyiarkan komen yang mengandungi perkataan yang tidak bersesuaian dengan budaya orang Timur. Terima kasih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...