ARTIKEL PANAS!!!

Isnin, 6 Mei 2013

KALAU DAH KEMARUK...

Si anugerah Tuhan parti keldai dengan bingkas mengumumkan bahawa dia tidak menerima keputusan PRU13 dan mendakwa SPR merencana undi untuk memberi kemenangan kepada BN. Dalam ertikata lain, dia sendiri tidak mengiktiraf keputusan kemenangan dia di Parlimen Permatang Pauh, menewaskan calon BN, Dr Mazlan Ismail dengan majoriti 11,721 undi.

Sumber : Malaysian Insider 06/05/2013
Pada kawan, kenyataan bangang si anugerah Tuhan ini cuma semata-mata nak menutup aib dia sendiri yang telah mendahului SPR apabila mengumumkan sekitar jam 8 malam semalam melalui twitternya bahawa PR telah memenangi PRU13 dan menggesa UMNO dan SPR supaya tidak mengubah keputusan tersebut. Bertambah malu lagi, bila lagu sumbang ciptaan dia, Sabah nak hilang, langsung tak menjadi kenyataan.
Inilah dia perangai manusia yang kemaruk kuasa dan terlalu gila untuk menjadi PM. Proses pengiraan undi masih berjalan di seluruh negara tapi dia dah umum PR menang. Nujum Pak Belalang pun tak "power" macam dia ni. Dah tu, bila mimpi Mat Jenin dia makin pudar, tak nak iktiraf pulak keputusan PRU tu. 

Kawan pun tak tahu nak cakap apa dengan perangai manusia berperangai sesumpah ni. Terima sajalah hakikat bahawa Allah S.W.T tak mengizinkan dia menjadi PM negara bertuah ini hingga ke akhir hayatnya. Allah Maha Mengetahui hasrat sebenar di dalam hati si anugerah ni dan tak mengizinkan dia berkuasa. Sudah pasti ada rahmat tersembunyi di sebalik kegagalan dia tu dan sebagai rakyat, kita semua harus bersyukur kerana masih dilindungi Allah dari bencana yang mungkin melanda kita jika manusia sesumpah ini berkuasa.

Pada kawanlah, lebih baik si sesumpah ni umumkan persaraan dari dunia politik. Apa taknya, buat pengumuman berdegar-degar yang dia bakal dinobatkan jadi PM, tapi dia terlupa, rakyat negara ini tak mudah ditipu dengan memberikan mandat baru kepada Datuk Seri Najib untuk meneruskan agenda transfomasinya. Kalau manusia sesumpah ni ada maruah dan punya perasaan malu, berundurlah secara terhormat. Tak ingat ke pesan orang tua-tua, kalau dengar guruh di langit, air di tempayan jangan dibuang. Tak semestinya ramai orang datang dengar ceramah merapu dia, dia dah boleh terus jadi PM. Tak semestinya bila dia beri pelbagai janji mengarut, rakyat akan termakan dengan hasutan dia.

Kawan ingin mengucapkan SYABAS kepada semua pengundi di 133 kawasan parlimen yang memberikan sokongan padu kepada PM dan BN bagi menyelamatkan negara dari terjerumus dalam bencana ciptaan si sesumpah ni. Tiada LAIN KALILAH bagimu!!!!

1 ulasan:

  1. apa2 saja yang keluar dari mulut haprak anwar adlah penipuan semata2. pembohongan memang dah jadi darah dagingnya. macam dajjal.

    BalasPadam

Sementara komen anda amat dialu-alukan, admin blog ini punya hak untuk tidak menyiarkan komen yang mengandungi perkataan yang tidak bersesuaian dengan budaya orang Timur. Terima kasih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...