ARTIKEL PANAS!!!

Ahad, 7 April 2013

DAH SAH DAH!!! TERBUKTI KEPALSUANNYA...

Akhirnya, kebenaran terbukti jua!!! Selama ni diorang sibuk taichi sana, taichi sini menafikan fakta yang seluruh rakyat Malaysia (kecuali penyokong totok PR dan Melayu lupa daratan) dah tahu. Walau bagaimana diorang nak sembunyikan fakta ni, namun itulah hakikat yang terpaksa ditelan diorang sejak berdekad parti diorang ni ditubuhkan.



Rupa-rupanya, parti kaum sepet ni sedang berdepan kesukaran untuk meletakkan calon kaum Melayu di Pulau Pinang. Laman web Free Malaysia Today mendedahkan bahawa 5 calon Melayu telah ditemuduga untuk dicalonkan, namun mungkin cuma diperuntukkan 2 kerusi sahaja untuk mereka.

Sebabnya? parti kaum mata sepet ni berdepan kesukaran untuk meletakkan calon-calon Melayu ini kerana 19 kerusi DUN yang ditandingi mereka mempunyai komposisi pengundi Cina yang tinggi. Begitu juga dengan 4 kerusi parlimen DAP yang juga mempunyai jumlah pengundi Cina yang tinggi.
Sumber : FMT 06/04/2013
Jadi, apa maknanya tu? Nyata DAP belum berani meletakkan calon Melayu di kawasan yang mempunyai jumlah pengundi Cina yang besar. Ini juga bermakna, kriteria pemilihan calon oleh kaum mata sepet ini nyata dipengaruhi oleh sentimen perkauman. Letakkan calon Cina, undi akan diberikan kepada mereka. Letakkan calon Melayu di kawasan majoriti Cina, belum tentu undi mereka pergi kepada calon berkenaan walaupun dia mewakili DAP.

Tidakkah itu menyerlahkan hakikat bahawa DAP sememangnya parti untuk kaum mata sepet? Jika benar mereka memperjuangkan konsep Malaysian Malaysia yang kononnya berpaksikan kesamarataan, kenapa perlu takut untuk meletakkan calon Melayu di kawasan majoriti pengundi Cina? Nampak sangat DAP lebih ingin menjaga hati kaum mata sepet dari memperjuangkan prinsip kesamarataan yang mereka canangkan sebelum ini.

Cuba lihat calon yang telah diumumkan akan diturunkan DAP dalam PRU13 ini. Lim Kit Siang bertanding di Gelang Patah yang mempunyai lebih 50% pengundi Cina. Mohd Ariff Sabri Abdul Aziz atau Sakmongkol AK47 akan diturunkan di Parlimen Raub yang merupakan kawasan majoriti Melayu. Kerusi ini sebelum ini dimenangi oleh Naib Presiden MCA, Dr Ng Yen Yen. Manakala di satu lagi kawasan majoriti Melayu di DUN Mentakab pula akan diletakkan Tengku Zulpuri Shah Raja Puji. Kerusi ini dimenangi oleh calon MCA BN, Chuah Boon Siong dalam PRU12.

Kenapa tidak Kit Siang bertanding di Raub dan Sakmongkol bertukar tempat ke Gelang Patah? DAP pastinya sedar, jika Kit Siang diletakkan di kawasan majoriti Melayu, pastinya dia akan di SIANG oleh pengundi Melayu. Ini kerana, orang Melayu secara majoritinya melihat Kit Siang sebagai simbol kepada perjuangan kaum mata sepet yang sentiasa tidak berpuashati dengan keistimewaan yang diperuntukkan kepada Bumiputera dan adalah hampir mustahil untuk Kit Siang menang di kawasan seperti itu. Kerana itu juga, calon Melayu diletakkan di kawasan Melayu bagi mengaburi mata dan pertimbangan pengundi Melayu bahawa DAP adalah parti yang memperjuangkan kebajikan semua kaum sedangkan hakikat sebenarnya adalah jauh panggang dari api!!!

Berbeza dengan BN pula yang boleh meletakkan wakil MCA dan MIC di kawasan Melayu dan calon UMNO juga boleh diletakkan di kawasan majoriti pengundi Cina sepertimana timbulnya ura-ura MB Johor, Datuk Abdul Ghani Othman akan diturunkan untuk berhadapan dengan Kit Siang di Gelang Patah. Ini menunjukkan bahawa walaupun BN adalah perikatan yang didirikan dari parti politik berasaskan kaum, namun persefahaman yang jitu membolehkan BN membentuk permuafakatan dan saling menggembeleng tenaga bagi memperjuangkan kesejahteraan semua kaum di Malaysia.

Jadi, buat pengundi Melayu, fikir-fikirkanlah kedudukan anda di mata pemimpin kaum sepet ini sebelum anda bertindak memberikan undi anda yang amat berharga kepada mereka. Calon Melayu yang diturunkan mereka tidak lain cuma akan menjadi boneka sahaja sekiranya mereka memperoleh kemenangan dan berpeluang membentuk kerajaan negeri tanpa perlu lagi bergantung kepada PKR dan PAS seperti dalam PRU12. Sejarah telah membuktikan bagaimana dua orang MB Melayu di Perak dan Selangor cuma merupakan wayang kulit sahaja sedangkan yang menentukan semua polisi dan portfolio kanan, semuanya diisi oleh wakil DAP.

Adakah anda akan membenarkan pisang berbuah dua kali? Carilah jawapannya dengan fikiran yang terbuka dan hati yang jujur....         


                   

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sementara komen anda amat dialu-alukan, admin blog ini punya hak untuk tidak menyiarkan komen yang mengandungi perkataan yang tidak bersesuaian dengan budaya orang Timur. Terima kasih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...