ARTIKEL PANAS!!!

Khamis, 11 April 2013

TISU UNTUK THREE STOOGES....


Pemimpin anugerah tuhan parti keldai mengumumkan yang three stooges yang semuanya tak tahu buat kerja ni akan kekal mempertahankan kerusi parlimen yang mereka menangi pada PRU12 2008. Anak perempuannya yang suka cari glamer tak tentu pasal akan bertanding semula di Lembah Pantai, si Cina lakhanat pakar sandiwara akan turun semula di Batu dan MB yang pernah tersasul suruh pengundi mengundi BN akan dipertaruhkan untuk mempertahankan kerusi Bandar Tun Razak.


Pada hemat kawanlah, ketiga-tiga makhluk ni akan tertonggeng dikerjakan oleh pengundi di kawasan mereka. Ini kerana, sepanjang 5 tahun yang lepas, bukan nampak sangat pun three stooges ni berkhidmat menjaga kebajikan pengundi dan rakyat di kawasan mereka. Lebih-lebih lagi yang si perempuan tu. Bila ada program yang dibuat oleh Raja Nong Chik, barulah dia terhegeh-hegeh nak menempel sama. Dah tak tahu nak buat apa lagi untuk memenangi hati pengundi, sibuk ajak Raja Nong Chik berdebat. Serupa macam perangai bapak dia. Dia ingat, dengan berdebat, masalah rakyat di Lembah Pantai boleh selesai?

Cina lakhanat Batu ni pulak, selalu nak tunjuk terer di tempat, keadaan dan masa yang salah. Tak reti beringat bila dia nyaris kehilangan kerusi parlimen Batu apabila disabitkan kesalahan dan dihukum denda RM2,000 kerana menggigit polis, dia buat pulak lawak yang paling bangang dalam abad ini apabila mempersendakan insiden pencerobohan pengganas Sulu di Lahad Datu sebagai sandiwara UMNO. Bukan sahaja anggota keselamatan, rakyat Sabah dan orang Melayu bangkit mengutuk kenyataan bodoh Cina lakhanat ni, malahan ramai kaum Cina yang masih punya semangat patriotik turut serta membelasah si lakhanat ni. Kawan yakin, masyarakat Cina di Parlimen Batu akan berpaling semula mengundi calon BN kali ini kerana mereka pastinya lebih arif dengan "scorecard' si lakhanat ni yang hampir kesemuanya menunjukkan kegagalan dia sebagai ahli parlimen Batu.

Manakala MB yang dilabelkan sebagai MB terbaik dalam pengurusan kewangan hingga memungkinkan Selangor mempunyai rizab tunai sehingga berbilion RM, terbukti terlalu sibuk dengan tugasnya sebagai MB. Tanyalah rakyat di DUN Ijok dan Parlimen Bandar Tun Razak yang diwakilinya, berapa kerapkah dia turun melawat kawasan dan mengambil tahu permasalahan rakyat di dua kawasan berkenaan sepanjang 5 tahun yang lepas, jawapannya pasti mengecewakan. Kerana itu, dengarnya majlis pengumuman calon Bandar Tun Razak yang dilakukan oleh si pemimpin anugerah itu khabarnya tidak mendapat sambutan dari penduduk di sekitar kawasan majlis itu berlangsung. Jika ada permasalahan, rakyat di kawasan berkenaan lebih gemar pergi ke pejabat BN untuk mendapatkan bantuan dari menunggu MB negeri termaju di Malaysia ini turun berjumpa mereka.
Komen Setiausaha BN Bandar Tun Razak, Saudara Zaharin Mohd Yasin (Sang Kelembai) berhubung  majlis menobatkan Khalid Ibrahim sebagai calon PKR di kawasan itu
Kawan percaya, sentimen yang sama juga dikongsi di banyak kawasan yang cuba dipertahankan oleh PR pada PRU13 ini termasuklah Permatang Pauh. Sememangnya satu hakikat yang perlu diakui bahawa pemegang kerusi DUN dan parlimen dari PR ini, hanya beberapa kerat sahaja yang benar-benar bekerja untuk kesejahteraan rakyat di kawasan mereka. Yang lainnya, samada terlalu sibuk dengan "roadshow" dan sessi ceramah yang tak berkesudahan ataupun ghaib begitu sahaja dan cuma muncul sekali-sekala di kawasan mereka apabila ada keperluan mendesak.

Kalau pasal bercakap dan berjanji, memang mereka ni nombor satu. Tapi bila dah menang, janji tinggal janji sehingga timbulnya ayat yang paling popular, 'MANIFESTO BUKAN JANJI" yang dilontarkan oleh MB Selangor itu. Kawan percaya, rakyat di kawasan three stooges ini sudah bosan mendengar ceramah yang tak berhujung dan bersedia membuat perubahan kali ini bagi mengundi calon BN agar mereka mendapat pembelaan yang sewajarnya dari wakil yang mereka pilih.

Kalau ada sesiapa nak sponsor tisu berkotak-kotak kepada three stooges ini, anda dialu-alukan untuk menghulurkan sumbangan anda...      

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sementara komen anda amat dialu-alukan, admin blog ini punya hak untuk tidak menyiarkan komen yang mengandungi perkataan yang tidak bersesuaian dengan budaya orang Timur. Terima kasih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...