ARTIKEL PANAS!!!

Jumaat, 29 Mac 2013

SYABAS HARIAN METRO!!! PADAN MUKA CINA TOKONG

Pertama sekali, biar kawan gelak sampai pecah perut... Ha ha ha ha ha ha.....

Si tokong DAP kat Pulau Pinang tu, dah naik hangin dengan Harian Metro (HM). Puncanya, HM menolak hajat kerajaan negeri Pulau Pinang (baca DAP) untuk membeli ruangan iklan dalam akhbar berkenaan bagi tujuan projek pembasmian kemiskinan di negeri berkenaan. Si tokong tu jugak kata, ini satu  perkara yang pelik di Malaysia, kerajaan nak bagi duit, tapi HM tak mahu.

Sumber : Malaysiakini 29.03/3013

Kawan nak ucapkan syabas dan tahniah kepada HM yang tegas menolak iklan dari Cina DAP. Padan dengan muka si tokong sepet tu. Pada kawan, tindakan HM ini adalah tindakbalas yang memang kena pada tempatnya. Jika selama ini, di sebalik berselindung dengan dakwaan kebebasan akhbar, Cina tokong tu boleh mengamalkan liputan media yang selektif dalam sidang akhbar ataupun acara yang melibatkannya, kenapa pula HM tak boleh mengambil tindakan serupa?

Cina tokong tu selalu memperlekehkan media arus perdana sebagai media UMNO dan selalu membelasah media seperti Utusan Malaysia, Berita Harian dan sebagainya sebagai pembohong dan sering mengeluarkan berita yang didakwa mereka sebagai fitnah. Dah tu, kenapa pulak nak terhegeh-hegeh beli ruang iklan kat dalam HM yang merupakan salah satu media dalam kumpulan The New Straits Time Press (NSTP), akhbar pembodek BN?

Ataupun, baru sekarang, Cina tokong ni sedar, rupa-rupanya HM masih berpengaruh dan punya jumlah edaran yang tinggi, terutamanya di kalangan masyarakat Melayu? Kalau begitu, nampaknya tak betullah dakwaan pengikut-pengikut totok PR bahawa akhbar arus perdana seperti Utusan dan kumpulan NSTP ni, akhbar TAK LAKU dan boleh dibuat kesat kaki saja? Kenapa pulak tak disiarkan iklan tu dalam Haramkah ataupun Suara Keldai? Katanya, dua akhbar kepunyaan PR ni dapat sambutan hangat dari masyarakat?

Cina tokong ni, tak perlulah nak marah dengan HM. Bila dia kata, akhbar arus perdana tak boleh buat liputan dalam sidang akhbarnya, wartawan akhbar ni tak bising pun. Terus saja beredar sebab tahu dah Cina tokong ni tak suka dengan kehadiran mereka. Jadi, bila HM pulak mengharamkan iklan kerajaan negeri Cina tokong ni, janganlah pulak kata macam-macam kat HM. Bila Cina tokong ni buat bising pasal hal ni, bukankah dia sendiri yang malu sebab kena jilat balik ludah dia kepada akhbar arus perdana? Ataupun Cina tokong ni memang jenis yang tak tahu malu??? Ha ha ha....                     

Tiada ulasan:

Catat Komen

Sementara komen anda amat dialu-alukan, admin blog ini punya hak untuk tidak menyiarkan komen yang mengandungi perkataan yang tidak bersesuaian dengan budaya orang Timur. Terima kasih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...