ARTIKEL PANAS!!!

Selasa, 2 April 2013

KORANG NAK JADI CALON PRU?

Anda berhajat nak jadi calon PRU13? Anda fikir dah bekerja bermati-matian untuk menonjolkan parti anda di kawasan anda? Anda dah banyak berhabis duit sendiri untuk membantu parti anda? Anda rasa, masa dah tiba untuk parti anda membalas jasa dan penat-lelah anda untuk menaikkan nama parti? Anda dah mula berangan, kalaulah aku menjadi YB?


Jawapan kepada semua soalan di atas adalah, LUPAKAN SAJA jika anda adalah pendokong PR... Berdasarkan dari nama calon-calon yang telah diumumkan oleh parti keldai, parti Cina sepet dan parti Islam yang teramat, anda cumalah seorang pekerja parti yang tiada tempat di hati pemimpin PR. Anda dianggap sebagai "melukut di tepi gantang" bila tiba bahagian pemilihan calon PRU walaupun jasa anda terlalu besar berdasarkan hasil usaha bertahun-tahun mendokong aspirasi perjuangan parti.
Sebabnya, jika anda bukan seorang jeneral tentera pencen, pegawai polis pencen, tak ada "direct connection" dengan pemimpin agung ataupun bekas ahli parti BN yang baru melompat mnenyertai parti dalam PR, anda tak layak langsung dipertimbangkan sebagai calon PRU parti-parti PR. Selain dari beberapa nama bekas jeneral dan pegawai tinggi polis pencen yang telah diumumkan sebelum ni, si pemimpin anugerah tu berura-ura meletakkan seorang lagi pengikut rapatnya di Pasir Salak sebagai calon parlimen, mengetepikan Ketua Cabang PKR Pasir Salak, Ahmad Taufik Hassan.

Dah tu, Anwar juga bercadang meletakkan pula seorang lagi jeneral pencen sebagai calon parlimen Tanjung Malim yang menyebabkan ahli-ahli berbangsa Cina PKR di kawasan berkenaan berjauh hati. Mereka menganggap, kehadiran jeneral pencen itu adalah sebagai satu cubaan untuk merampas kerusi yang telah diperuntukkan kepada ahli berbangsa Cina PKR. Berdasarkan perkembangan mutakhir, makin ramai ahli PKR menyuarakan rasa tidak puashati mereka terhadap pemilihan calon oleh Anwar sehingga diberitakan mereka akan keluar meninggalkan parti.

Inilah jadinya jika ada pemimpin yang bertaraf anugerah Tuhan. Cara tindakannya, seolah-olah semua gerakhatinya dirasakan betul. Kerana itulah, dia memilih calon mengikut selera dia sendiri tanpa memikirkan respon dari akar-umbi yang sudah semestinya inginkan orang yang mereka kenali dan telah bertungkus-lumus berjuang bersama mewakili mereka. Sebaliknya calon yang dipilih adalah orang yang baru sehari jagung menyertai parti dan punya sedikit kedudukan, yang dirasakan oleh pemimpin anugerah mampu menawan undi, Entah-entah, calon yang sebegini, buku perlembagaan parti pun, usahkan sempat dihafal isinya, membacanya pun belum habis lagi.

Nasihat kawan kepada penyokong-penyokong PR ni, bukalah mata dan fikiran anda seluas-luasnya untuk menilai sejauhmana kedudukan anda dihargai oleh parti anda. Tak usahlah menyokong secara membuta-tuli dan percaya bulat-bulat kata-kata pujangga pemimpin anugerah tu sebab, dah terbukti, kata tinggal kata, janji cuma tinggal janji.... Marilah berubah dan berikan sokongan padu kepada BN....                    

Tiada ulasan:

Catat Komen

Sementara komen anda amat dialu-alukan, admin blog ini punya hak untuk tidak menyiarkan komen yang mengandungi perkataan yang tidak bersesuaian dengan budaya orang Timur. Terima kasih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...