ARTIKEL PANAS!!!

Jumaat, 19 April 2013

DIA BUAT MUKA KESIAN PULAK DAH!!!!

Alamak, sayu betul dia... Macam orang kehilangan bini pulak. Tapi, dia buat muka kesian gaya mana pun, kawan langsung tak kesian kat dia ni. Kawan nak kata padan muka, ada lah... Orang cam dia ni dan suku-sakat dia, tak layak langsung diberikan simpati... Biarkan dia merana dan meratap nasib malang dia...
Sumber : Malaysian Insider 19/04/2013
Cina mata sepet yang bercita-cita nak menawan negeri Johor dalam PRU13 ni dah menangis sedu-sedan sebab Pendaftar Pertubuhan (RoS) tak respon pun pada kata dua parti dia untuk beri jawapan samada nak tarik balik surat yang menyatakan pimpinan parti kaum mata sepet tu tak diiktiraf akibat kekecohan keputusan pemilihan CEC nya pada pertengahan Disember lepas. Woi, lu ingat lu siapa??? Siap nak bagi amaran lagi!!! Sendiri yang buat salah, sibuk nak "warning" dan salahkan orang lain pulak. Kawan dah ulas pasal hal ni dalam artikel bertajuk BENGONGNYA CINA TOKONG NI...

Dahtu, dia kata, pasal dia mungkin terpaksa bertanding di Gelang Patah guna lambang bulan Pas, ada kemungkinan pengundi Cina keliru dan undi mereka beralih kepada BN. Masalahnya, betul ke dia ada peluang nak menang di Gelang Patah? Kenyataan Cina tua kutuk ni seolah-olah memperlekehkan cabaran Tok Ghani yang banyak berjasa kepada penduduk berbilang kaum di Gelang Patah. Balik-balik, undi Cina jugak yang dikiranya. Pendek kata, tanpa undi Cina, memang dia mengaku dia tak ada peluang langsung nak menang. Dah nama parti kaum mata sepet, mana nak menang kalau tak dapat undi kaum Cina, ya tak?

Apa dia nak kecoh sangat pasal nak guna lambang bulan tu? Katanya semua dah sepakat. Semuanya bersatu nak tumbangkan kerajaan BN. Katanya, ada manifesto bersama. Jadi apa masalahnya kalau roket tak cukup minyak dia digantikan dengan lambang bulan? Takkan penyokong dia masih tak faham lagi matlamat agung pakatan haram diorang tu? Nik Aziz selalu pukul canang beritahu parti kaum sepet ni dah makin faham pasal Islam dan hukum hudud. Habis, kalau dah faham sangat, apa nak takut guna lambang bulan tu?

Di ketika krisis macam ni la, baru pencacai penyokong pakatan haram ni tahu (tapi masih tak nak sedar), pakatan diorang tu cuma wujud pada nama saja. Setiap parti dalam pakatan tu, masing-masing ada agenda tersendiri. DAP dengan Malaysian Malaysianya (baca : nak luaskan penguasaan ekonomi kaum mata sepet kepada kuasa politik pulak), parti keldai dengan agenda nak menobatkan pemimpin anugerah Tuhannya sebagai PM (berselindung di sebalik nak hapuskan rasuah, kronisme, nepotisme dan pelbagai isme lagi) manakala pati terlebih Islam nak menegakkan negara berkebajikan (negara Islam dah tak wujud pulak dah). Sebab tu, si tua kutuk ni rasa ngilu dan ngeri nak guna lambang bulan sebab takut pencacai parti dia nanti percaya, DAP dah "approve" cita-cita Pas untuk meng"Islam"kan diorang. 

Sesatunya matlamat bersama diorang ialah nak tumbangkan BN. Kalaulah jadi kenyataan, huru-hara jadinya pasal masing-masing nak laksanakan agenda sendiri. Istilah satu kapal dua nakhoda memang selalu kita dengar, tapi kes diorang ni lagi teruk, satu kapal sampai ada tiga kapten. Yang jadi mangsanya siapa nanti? Anak kapal yang pecah kepala pasal tak tahu kapten mana yang nak diikut. Sudahnya, kapal, kapten dan anak kapal semuanya karam di laut pasal masing-masing merasakan agenda dia saja yang betul.

Jadi, kepada semua bakal pengundi PRU13, pilihan untuk anda adalah jelas. Cuma BN sahaja yang mampu mengemudi kapal mengharungi lautan ganas agar selamat sampai ke destinasi yang dituju. Walaupun anak kapal dan pegawainya terdiri dari berbilang bangsa, nakhodanya cuma satu. Dan nakhoda ini sentiasa mendapat sokongan padu dan kerjasama dari semua anak kapal dan pegawai. Kerana itu, pelayaran kapal ini berjalan dengan lancar. Datanglah ombak besar seganas manapun, kapal ini akan tetap selamat kerana semua pihak bersatu untuk menyelamatkan kapal berkenaan.

Masih lagi ingin memilih kapal dengan tiga kapten? Fikir-fikirkanlah....  



                  

Tiada ulasan:

Catat Komen

Sementara komen anda amat dialu-alukan, admin blog ini punya hak untuk tidak menyiarkan komen yang mengandungi perkataan yang tidak bersesuaian dengan budaya orang Timur. Terima kasih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...