ARTIKEL PANAS!!!

Rabu, 17 April 2013

LA... TAK HABIS-HABIS LAGI???

Si tua kutuk sepet DAP ni, masih lagi tak puashati. Tak habis-habis dia membebel pasal nak kena berentap dengan MB Johor, Datuk Ghani Othman. Kali ni, Tun Dr Mahathir dengan Tok Najib pulak jadi sasaran kemarahan dia. 
Sumber : Blog tua kutuk 16/04/2013
Dia kata, pencalonan Ghani untuk bertanding menentangnya di Gelang Patah adalah langkah pertama dari arahan Tun M untuk mematikan kerjaya politiknya. Dia kata Tun M adalah kuasa de-facto di belakang UMNO dan BN. Maknanya, dia nak beritahu kononnya Tok Najib takut dengan Tun M dan menurut saja arahan Tun M untuk meletakkan Ghani bertanding di situ.
Sumber : Astro Awani 16/04/2013
Betul ke Tok Najib takut dan dengar arahan Tun M ketika memilih calon? Habis yang kes Ibrahim Ali ni apa? Tun M secara terbuka mintak Najib jadikan Pak Berahim ni sebagai calon BN di Pasir Mas. Malahan Tun M turut berjanji untuk turun sama membantu kempen Pak Berahim jika dia menjadi calon BN. Tapi, Tok Najib tak pilih pun Pak Berahim sebaliknya memilih Timbalan Ketua Bahagian UMNO Pasir Mas, Che Johan Che Pa untuk bertanding di situ.

Tak habis-habis si tua kutuk sepet ni persoalkan kenapa MCA nak serahkan kerusi tradisinya di kawasan majoriti pengundi Cina kepada UMNO. Kawan dah pernah sentuh berkenaan hal ni dalam posting bertajuk DIA SUDAH NAIK ANGIN LA... dan  DAH SAH DAH!!! TERBUKTI KEPALSUANNYA... Korang boleh baca kupasan kawan dalam kedua-dua artikel ni. Pendek kata, isu serah kerusi ni seolah-olah dah jadi modal kempen si tua kutuk sepet ni. Dan ianya cuma menyerlahkan dan membenarkan hakikat bahawa DAP ni sememangnya parti eksklusif untuk kaum Cina.

Atau yang sebenarnya, si tua kutuk ni dah KECUT PERUT memikirkan kebarangkalian besar kerjaya politiknya akan dikuburkan di Gelang Patah? Sebab tu dia asyik meroyan dan meratap kenapa la MCA tak nak bertanding sama kat situ. Lawan yang turun pulak bukan calang-calang orang, seorang MB yang telah banyak berjasa membangunkan kawasan yang dulunya adalah kawasan pertanian yang sunyi-sepi, penuh dengan ladang kelapa sawit dan getah sehingga berubah menjadi kawasan pentadbiran baru negeri Johor yang serba maju dan tersusun pembangunannya. 

Kalau dah kecut-perut dan lemah-longlai bila tengok nama Tok Ghani yang naik untuk melawannya, bukankah lebih baik si tua kutuk sepet ni mengundur diri dari bertanding? Masa masih ada untuk si tua kutuk sepet ni menarik diri kerana hari penamaan calon masih ada 3 hari lagi. Takde lah nanti menanggung aib yang amat sangat bila berdegar-degar kata dia turun bertanding di Johor untuk memantapkan cabaran PR di kubu kuat UMNO ni dan sebagai persiapan untuk menawan Johor, tapi akhirnya kalah di tangan Tok Ghani. 

Lebih baik si tua kutuk sepet ni pencen terus dari politik dan "enjoy" hidup dengan keluarga dia. Umur pun dah masuk golongan nak pencen hidup. Tak muak ke bergelumang dan bertanding dari tahun 1969 sampai sekarang tapi tak pernah merasa membentuk kerajaan persekutuan? Cukup-cukuplah apek... Kasi angkat bendera putih sajalah. Kalau tak ada bendera putih, orang Pas boleh kasi pinjam spender besar putih... Ha ha ha...

Tiada ulasan:

Catat Komen

Sementara komen anda amat dialu-alukan, admin blog ini punya hak untuk tidak menyiarkan komen yang mengandungi perkataan yang tidak bersesuaian dengan budaya orang Timur. Terima kasih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...