ARTIKEL PANAS!!!

Isnin, 15 April 2013

DIA SUDAH NAIK ANGIN LA...

Habislah MCA kali ni... Ada orang sudah betul-betul naik hangin dengan parti komponen BN ni. Hajat orang ni nak berentap dengan calon MCA kemungkinan besar tak kesampaian. Sebab itulah, berapi-api dia meluahkan kemarahan dia pada MCA.

Sumber : Malaysian Insider 15/04/2013
Si tua kutuk DAP, Lim Kit Siang marah benar bila MCA dikhabarkan akan menyerahkan kerusi Parlimen Gelang Patah yang akan ditandinginya kepada calon UMNO, berkemungkinan MB Johor, Datuk Abdul Ghani Othman. Punyalah marah Cina tua mata sepet ni pada MCA, sampai dia suruh MCA serahkan semua kerusi yang ditandinginya kepada UMNO. Alasannya, Gelang Patah kawasan majoriti pengundi Cina, dah bertahun jadi kubu MCA, kenapa tergamak nak diserahkan kepada UMNO?

Dari kenyataan si tua kutuk ni, dah memang sahlah parti kaum mata sepet dia tu cuma berani menjadi juara di kalangan kaum Cina. Sebab itulah dia berang sangat bila MCA bercadang menyerahkan kerusi itu kepada UMNO. Dia fikir, jika dia bertanding melawan calon MCA, undi kaum Cina di Gelang Patah akan pergi kepada dia dan dia akan mendapat kemenangan mudah di sana. Malangnya, jika benar Ghani diturunkan di sana, perancangan Kit Siang untuk menjadikan Gelang Patah sebagai landasan untuk menawan negeri Johor, hasratnya itu cuma tinggal impian belaka.

Ini kerana, Ghani adalah MB yang bertanggungjawab membangunkan Nusajaya yang terletak di dalam Parlimen Gelang Patah hingga menyebabkan berlaku lonjakan besar dari segi peluang pekerjaan, peningkatan pendapatan dan harga hartanah yang melambung di kawasan berkenaan. Kaum Cina di Gelang Patah pastinya dapat merasai nikmat pembangunan Nusajaya yang dibawa oleh Ghani dan kehadiran Ghani sebagai calon MP di sana akan memecahkan undi kaum Cina. Ini yang amat ditakuti oleh Kit Siang. Berbanding jika dia berdepan dengan calon MCA, Kit Siang dan DAP pasti akan mengapi-apikan kaum Cina di Gelang Patah bahawa MCA hanyalah balaci UMNO dan menjadi tukang cop kepada segala tindakan UMNO. Modal lama Kit Siang ini sudah tentu tidak boleh digunapakai lagi jika dia berdepan dengan Ghani.
Sumber : FMT 15/04/2013
Kehadiran Ghani juga akan menyebabkan Kit Siang sukar untuk mendapatkan undi kaum Melayu yang membentuk 33% dari jumlah pengundi di Gelang Patah. Rencana di atas menyatakan adalah HAMPIR MUSTAHIL untuk Kit Siang mendapatkan undi kaum Melayu di sana. Stigma "Anti Melayu" dan "Anti Islam' yang melekat pada batang tubuh DAP akan membawa bala bencana kepada Kit Siang. Orang Melayu di negeri lain mungkin boleh diperbodohkan oleh Kit Siang dan DAP, tetapi tidak Melayu Johor yang masih tebal semangat kemelayuannya. Malahan, Ketua UMNO Bahagian Gelang Patah, Datuk Abdul Aziz Sapian yang mungkin akan turun mempertahankan kerusi DUN Nusajaya yang dimenanginya pada 2008, berkeyakinan penuh akan mendapat 90% undi Melayu di sana.

Ditambah 60% undi kaum India, BN cuma memerlukan 30% sahaja lagi undi kaum Cina untuk mempertahankan kerusi berkenaan, satu angka yang tak mustahil untuk dicapai. Dan jika itu berlaku, akan benarlah firasat Tun Dr Mahathir bahawa Gelang Patah akan menjadi kubur kepada kerjaya politik Kit Siang. Marilah semua rakyat Johor tak kira apa bangsa sekalipun, kita kuburkan terus DAP dari bertapak di negeri bertuah ini. Johor akan tetap menjadi kubu pertahanan terkuat BN di Semenanjung Malaysia!!!                  

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sementara komen anda amat dialu-alukan, admin blog ini punya hak untuk tidak menyiarkan komen yang mengandungi perkataan yang tidak bersesuaian dengan budaya orang Timur. Terima kasih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...