ARTIKEL PANAS!!!

Khamis, 2 Jun 2011

LIM GUAN ENG TAHU PULAK BERTERIMA KASIH...

Lim Guan Eng hari ini menyifatkan perjanjian penstrukturan bekalan air dengan Kerajaan Pusat melalui Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara (SPAN) sebagai perjanjian bersejarah.


Mana tidaknya, kerajaan Pusat bersetuju untuk menukarkan pinjaman kerajaan Pulau Pinang dengan aset teras yang dimiliki oleh Perbadanan Bekalan Air Pulau Pinang (PBAPP). Jadi, kerajaan Pulau Pinang tidak perlu membayar semula pinjaman berjumlah RM655.24 juta kepada kerajaan Pusat. Bukan itu saja, Pulau Pinang diberikan geran pulak lagi sebanyak RM1.2 bilion untuk membesarkan Empangan Mengkuang.


Guan Eng sendiri mengakui kerajaan negeri memerlukan peruntukan besar untuk memastikan bekalan air di Pulau Pinang mencukupi. Langkah Kerajaan Pusat ini dikatakan akan meringankan bebanan kewangan kerajaan negeri untuk membangunkan sumber bekalan air di masa depan.

Ini la muka DAP sepet yang tak tau malu. Dah kutuk kerajaan Pusat dengan pelbagai kata-kata nista, tahu pulak terhegeh-hegeh mengharapkan bantuan kerajaan Pusat untuk mengatasi masalah bekalan air di Pulau Pinang. Sebelum ni, kata kerajaan Pusat membazirlah, tak pedulikan kesusahan rakyatlah, rasuah dan pelbagai tuduhan lagi. Tapi, kerajaan Pusat yang dituduh tu la jugak yang datang "menyelamatkan" Pulau Pinang.

Dengan perjanjian yang ditandatangani ini, kerja Guan Eng di Pulau Pinang makin senang la lepas ni. Kalau ada apa-apa masalah tentang bekalan air di masa depan, dia akan cepat-cepat cuci tangan cakap "wa mana tau, itu kerajaan Pusat punya kerja...". 

Kawan memang dah dapat baca dah taktik DAP sepet ni. Masa susah, mintak bantuan kerajaan Pusat. Tapi bila ada masalah, ini semua salah UMNO, BN dan kerajaan Pusat. Senang la hidup jadi Ketua Menteri cam tu... Makan gaji buta saja lah...

Buat Kerajaan Pusat, tak payahlah bermurah hati sangat dengan si DAP sepet ni... Biar saja dia bayar RM600 juta tu... Tengok terer ke tidak DAP sepet tu cari duit nak bayar hutang...     

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sementara komen anda amat dialu-alukan, admin blog ini punya hak untuk tidak menyiarkan komen yang mengandungi perkataan yang tidak bersesuaian dengan budaya orang Timur. Terima kasih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...