ARTIKEL PANAS!!!

Rabu, 6 Julai 2011

AMBIGA PAKSA JUGAK NAK GUNA STADIUM MERDEKA!!!

Perbadanan Stadium Merdeka telah menolak tempahan Bersih 2 untuk menggunakan stadium berkenaan pada jam 2-4 petang Sabtu, 9 Julai ini. Antara alasan penolakan berkenaan ialah ada kejohanan sukan pengurusan dalaman dan pengubahsuaian (renovation).


Tak berpuashati dengan alasan berkenaan, Ambiga bebal ni membelasah PM supaya memberikan tekanan kepada Perbadanan Stadium Merdeka meluluskan juga tempahan mereka secara serta-merta.

Baguslah... baru tadi kawan buat posting si India Juara Murtad ni akan buat pelbagai permintaan kepada PM lantaran kelembutan hati PM membenarkan Bersih 2 berhimpun di stadium. Ni dah tambah satu lagi, bukan permintaan tapi paksaan supaya PM membolehkan acara haram itu diadakan juga di stadium bersejarah itu walaupun ditolak oleh pengurusan berkenaan.

Bukan main lagi si India bebal ni sekarang. Sikit-sikit mengadu kat PM. Sebelum ni, belasah kerajaan bukan-bukan. Kata SPR tu alat kerajaanlah, hinggakan Tuanku YDP Agong pun dikatakan alat kerajaan. Dah tu, ada masalah pergi mengadu kat PM yang merupakan ketua kerajaan. Tak ada maruah ke diorang ni?

Tujuan Ambiga bebal ni nak jugak adakan perhimpunan KOTOR tu di Stadium Merdeka adalah semata-mata untuk melumpuhkan kegiatan ekonomi di Bandaraya KL pada hari berkenaan. Walaupun tak berjaya membuat demonstrasi jalanan, stadium keramat itu dijadikan pilihan kerana kedudukan strategiknya di tengah bandaraya. Alasan kemudahan pengangkutan adalah untuk menutup tembelang mereka semata-mata. 

Yang sebenarnya, bila perhimpunan diadakan di Stadium Merdeka, lalulintas di Bandaraya KL akan mengalami kesesakan teruk lantaran banyak kenderaan dari seluruh negara masuk ke ibukota untuk menghantar peserta perhimpunan itu. Selain itu, pejalan kaki juga akan membanjiri jalanraya untuk menuju ke stadium itu dan menambahkan lagi huru-hara lalulintas. Dalam berjalan kaki menuju ke stadium tu, ada kumpulan yang nanti akan membuat kacau-bilau. Itulah gunanya parang dan "molotov cocktail" yang dijumpai polis di beberapa lokasi kelmarin. 

Bila itu berlaku, ramai wargakota yang baru keluar dari pejabat akan terperangkap dalam kesesakan lalulintas. Peniaga juga akan mengeluh kerana kekurangan pengunjung berikutan ramai yang sangkut di atas jalanraya. Seterusnya, isu ini digunakan untuk membangkitkan kemarahan wargakota kepada kerajaan kerana membenarkan perhimpunan diadakan walaupun tiada perarakan di jalanan.

Jika dibandingkan kapasiti penonton, Stadium Shah Alam jauh lebih besar dari Stadium Merdeka. MB Selangor pun dah keluarkan kenyataan membolehkan stadium berkenaan digunakan oleh penjilat India Juara Murtad tu. Kenapa tetap berdegil nak guna Stadium Merdeka walaupun pengurusannya kata tak boleh? 

Sebab tu kawan beritau, banyak agenda tersembunyi di sebalik KOTOR 2 ni. Dan kerana itu juga, kawan sama-sekali tak berkenan dengan keputusan PM. Tapi apa nak buat, suara kawan ni cuma suara rakyat kerdil yang tak pandai nak buat kecoh. Suara Ambiga bebal tu pulak dah bergema serata dunia hinggakan jika permintaannya tak didengari oleh PM, bakal menyebabkan kerajaan BN tumbang pulak dalam PRU13 nanti....            

Tiada ulasan:

Catat Komen

Sementara komen anda amat dialu-alukan, admin blog ini punya hak untuk tidak menyiarkan komen yang mengandungi perkataan yang tidak bersesuaian dengan budaya orang Timur. Terima kasih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...