ARTIKEL PANAS!!!

Sabtu, 9 Julai 2011

KOTOR 2 : ANALISIS MALAYSIAN INSIDER YANG PENUH PEMBOHONGAN

Pertamanya, maaf kerana kawan menyepi sepanjang hari ini dari membuat catatan berkenaan dengan Kotor 2. Ini kerana, kawan tidak berada di ibukota untuk menyaksikan apa yang berlaku. Jadi, biarlah sahabat-sahabat blogger pro BN melaporkan secara langsung dari lokasi dan kawan mengulasnya kemudian.  

Wartawan Malaysian Insider, Debra Chong dengan pantas membuat analisis yang Putrajaya telah GAGAL dalam menghalang ulangan demonstrasi jalanan Bersih 2007 yang menyaksikan pengecutan sokongan undi kepada BN dalam PRU12 Mac 2008.


Dah namanya portal pro PR, analisis Cina sepet ni pun penuh pembohongan sepertimana yang dilakukan oleh pemimpin-pemimpin dan penganut PR. 

Pertamanya, si Debra ni kata, Ambiga bebal Juara Murtad tu tetap tenang dan membuka pintu rundingan dengan Putrajaya, tetapi ditolak mentah-mentah dan Putrajaya menjadikan Ambiga bebal tu sebagai musuh. Buat si Debra dungu ni, dia tak buat "homework" ke? Dalam pelbagai media melaporkan Pengerusi SPR mengatakan India Juara Murtad tu yang menutup pintu rundingan setelah permintaan mereka untuk berjumpa dengan SPR sebelum PRU DUN Sarawak bermula, tidak dapat ditunaikan. Mana taknya, masa SPR sedang sibuk menguruskan pilihanraya negeri, masa tu la dia sibuk nak berunding (Sumber : Utusan Malaysia, 01/07/2011; klik sini). Tak ke melampau namanya? Alih-alih, terus buat pengumuman nak berarak di jalanan kerana SPR tak layan tuntutan mereka. Siapa yang menipu, SPR atau India Juara Murtad tu? Tolong jawab, Debra!

Keduanya, si Debra sepet ni kata, YDP Agong Tuanku Mizan campurtangan untuk membawa kedua belah pihak ke meja rundingan. Faham pulak si Debra ni akan titah Baginda Tuanku supaya masalah diselesaikan melalui perundingan dan bukannya berdemonstrasi di jalanan. Yang tak faham maksud titah Tuanku itu ialah si Ambiga bebal tu. Mentang-mentang Tuanku terima dia menghadap, dia ingat Tuanku dah bagi dia "greenlight" untuk membuat pelbagai tuntutan tak munasabah seperti bebaskan tahanan Kotor 2 dan buat suruhanjaya siasatan diraja. Kemudian, ugut pula PM supaya benarkan penggunaan Stadium Merdeka bila permohonan Kotor 2 ditolak oleh perbadanan stadium berkenaan. Akhirnya, terjadilah perarakan keldai-keldai bangang Kotor 2 hari ini. Jadi, siapa yang melanggar perintah Tuanku?

Si Debra sepet hawau ni terus berbohong bila kata "pertunjukan" hari ini akan menyemarakkan perjalanan PR untuk merampas Putrajaya, suatu tugas yang hampir mustahil dalam negara yang kesemua jenteranya dikawal oleh kerajaan sedia ada. Kenyataan bahalol Debra ni menyerlahkan 2 perkara. Pertamanya, kemenangan besar PR dalam PRU12 adalah disebabkan oleh "kejayaan" Kotor 2007. Tanpa berdemo di jalanan, mungkin PR tak akan meraih kemenangan sehingga menguasai hampir keseluruhan kerusi Parlimen Wilayah Persekutuan KL, terus menguasai Kelantan dan merampas 4 buah negeri lagi iaitu Selangor, Perak, Pulau Pinang dan Kedah. Kedua, jika benar kerajaan BN menguasai semua aspek pentadbiran dan pemerintahan, adakah logik SPR "memberikan" kemenangan besar kepada PR? Bukankah SPR mesti memastikan semua negeri itu terus berada dalam genggaman BN dan merampas kembali Kelantan bagi pihak BN? Tapi, ia tak berlaku bukan? Jadi, mana betulnya tuduhan yang mengatakan SPR adalah alat BN? Tolong jawab, Debra!!!!

Debra juga kata reputasi DS Najib yang menonjolkan dirinya sebagai pemimpin Islam yang moden dan sederhana terjejas teruk di peringkat antarabangsa dengan adanya demo jalanan Kotor 2 ini. Mana kau tau Debra reputasi BM teruk menjunam? Kawan nak tanya, dalam demo petang tadi, berapa ramai yang kojol macam kat Tunisia, Mesir, Yaman dan Libya? Jawapannya, TAK ADA! Kalau adapun, sorang hamba Allah tu yang nampak macam dah dekat hujung nyawa dan nazak benar, selepas mengalami calar-balar ketika jadi pengecut nak melarikan diri dari diserbu polis.

Kawan tak nak ulas dulu mengenai komen sorang Timbalan Menteri PR. Yang tu, kawan akan sentuh dalam posting yang lain. Tapi, kawan nak bagi peringatan kepada si Debra. balaci upahan Malaysian Insider ni. Sebelum ni, Malaysian Insider kutuk Utusan Malaysia sebagai alat pembohongan Umno, tapi ternyata, Malaysian Insider tarafnya jauh lebih HINA kerana menyiarkan artikel dari wartawan sampah longkang seperti Debra ni.              

Tiada ulasan:

Catat Komen

Sementara komen anda amat dialu-alukan, admin blog ini punya hak untuk tidak menyiarkan komen yang mengandungi perkataan yang tidak bersesuaian dengan budaya orang Timur. Terima kasih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...