ARTIKEL PANAS!!!

Ahad, 3 Julai 2011

RINTIHAN PILU LIM GUAN ENG

Entah kenapa, di pagi minggu ni, kawan merasa hiba yang teramat sangat. Mana taknya, baca rintihan pilu Lim Guan Eng kat Harakahdaily (klik sini), buat dada kawan sebak. Barulah kawan tahu betapa susahnya tanggungjawab seorang Ketua Menteri. Buat baik salah, tak buat benda yang baik kena kutuk pulak.

Yang sebenarnya, perihal sebak dan hiba tu, cuma nak sindir si Guan Eng Cina Sepet DAP ni saja. Kawan gelak besar sampai bergegar perut boroi kawan ni bila Guan Eng kata Umno dan parti komponen BN tahu kutuk kerajaan DAP Pulau Pinang saja, tapi tak tahu menilai.

Puncanya, Guan Eng suruh mereka yang buat demo dan berarak di depan Komtar kelmarin membuktikan di mana kezaliman kerajaan negeri. 

Baru kau tahu apa perasaan bila orang kutuk kau sebagai ketua negeri. Selama ni, yang bertahun-tahun kau duduk membangkang kerajaan BN, kau tak sedar? Apa juga yang kerajaan BN buat, habis dibelasah oleh juak-juak Cina sepet DAP kau. Sekali lagi, mentaliti kiasu puak PR lahabau ni, dia buat pada orang lain semua boleh; orang lain buat pada dia, semua tak betul. Mana kau belajar ni?

Tak payah nak cerita banyak. Nasib penduduk Kg Buah Pala, mana pergi janji-janji PR nak "selamat"kan mereka? Guan Eng kata, gerai peniaga Melayu yang dirobohkan cuma 15% berbanding peniaga bangsa lain. Betul ke? Orang bisu pun boleh beritau, yang banyak meniaga tepi jalan di sekitar pulau sesuka hati tu, banyak puak mana kalau bukan Cina sepet.

Yang sibuk nak buat pilihanraya masjid supaya umat Islam berpecah-belah tu siapa? Umno? BN? Dah tu, nak buat pilihanraya dalam keadaan tergesa-gesa sampaikan DYMM Yang Di Pertuan Agong pun nak dilanggarnya, tanpa minta perkenan Baginda selaku Ketua Agama Islam Negeri. Betul sangat ke tu?

Kalau tak sanggup kena kutuk dan ambil tanggungjawab atas perilaku buruk kerajaan negeri, berhenti jadi Ketua Menteri dan angkat kaki balik Melaka. Orang Pulau Pinang pun meluat ada Ketua Menteri impot macam Cina sepet DAP ni. Dah tu kerja lain takde, asyik nak ambil kredit kononnya bawak masuk pelaburan berbilion RM padahal, yang buat kerja ialah MITI dan MIDA. Memang dasar Cina sepet tak tahu malu!!!! 


Tiada ulasan:

Catat Komen

Sementara komen anda amat dialu-alukan, admin blog ini punya hak untuk tidak menyiarkan komen yang mengandungi perkataan yang tidak bersesuaian dengan budaya orang Timur. Terima kasih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...