ARTIKEL PANAS!!!

Ahad, 3 Julai 2011

MAT SABU ANGAU GILA KAT AMBIGA

Timbalan Presiden Pas dah naik minyak!!! Dia pertikaikan PDRM tutup pintu rundingan dengan jawatankuasa Bersih 2. Mat Sabu dakwa ini semua kerja BN yang terlalu takut pada Bersih 2. 


Uwekkkk... Tiba-tiba kawan jadi macam ibu baru mengandung pulak. Rasa mual semacam sampai termuntah baca kenyataan Timbalan Presiden Pas yang bijaksana (maki dan mencarut) ni.

Pertama sekali, siapa yang berkeras tutup pintu rundingan dan berkeras hendak turun ke jalanan pada 9 Julai nanti? Siapa lagi, kalau bukan kekasih baru Mat Sabu, si India Juara Murtad Ambiga tu? Pengerusi SPR, Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusuf sampai merayu supaya Ambiga bebal tu dan juak-juak penjilatnya kembali ke meja rundingan untuk berbincang mengenai tuntutan Bersih 2 tu. Ambiga Juara Murtad tu dengan berlagaknya menolak rayuan Tan Sri Aziz dan menutup pintu rundingan dengan SPR.


Sekarang bila PDRM pula menutup pintu rundingan dengan bahalol Bersih 2 ni, dia naik angin pulak! Si Ambiga Juara Murtad dan Mat Sabu ni ingat kuasa "Power Rangers" apa yang dia ada hinggakan semua orang kena tunduk pada kehendak dia? 


PDRM dahpun bagi peluang untuk berbincang dengan jawatankuasa Bersih 2 sebelum ni. PDRM dah banyak kali beritahu permit perhimpunan tak akan dikeluarkan jika puak bahalol ni nak berarak di jalanan. Eh, tetap degil jugak nak buat demo jalanan. PDRM yang dah pening dengan gelagat bahalol Bersih 2 jadi sakit kepala bila Patriot Pemuda dan Gerak Aman Perkasa juga berikrar untuk turun sama berdepan dengan Bersih 2 tanggal 9 Julai nanti. Tak cukup dengan itu, Mahaguru Silat Lincah, Datuk Omardin pula berikrar akan menggembeling 50,000 pesilat untuk turun sama di jalanan bagi berhadapan dengan sebarang kemungkinan buruk.


Jika ini semua terjadi 9 Julai nanti, apa agaknya kesudahan episod Bersih 2 ini? Tak terfikirkah juak penjilat Ambiga ni berapa besar tanggungjawab yang terpaksa dipikul PDRM bagi mengawal keadaan pada 9 Julai nanti. Jika terjadi pertempuran pada hari itu, tidakkah nanti PDRM juga yang dipersalahkan? Dengan cepatnya pulak nanti puak bahalol Bersih 2 ni menghebahkan ke seluruh dunia akan kekejaman "rejim" BN seperti yang dilakukan media Barat dalam krisis di Mesir, Yaman, Libya dan beberapa negara Arab lain.


Untuk mengelakkan sebarang kejadian tak diingini, PDRM terpaksa bertindak mengharamkan Bersih 2. Sekiranya Bersih 2 tidak diadakan, gerombolan Patriot, Gerak Aman dan Silat Lincah pasti tidak akan turun beraksi di jalanan. Malangnya, Ambiga Juara Murtad ni merasakan diri dia kebal. Dia sikitpun tak ambil peduli dengan nasihat PDRM untuk membatalkan Bersih 2 sebab kalau dibatalkan, Ambiga bebal ni akan mendapat malu yang teramat besar sebab dah sibuk pukul canang satu dunia yang sekurang-kurangnya 300,000 orang akan turun ke jalanan mengutuk SPR yang tak bersih. Mana Juara Murtad ni nak sorok muka dia, sebab dah terlampau ghairah cari publisiti sebelum ni.


Disebabkan ego India Juara Murtad ni terlalu tinggi, PDRM terpaksa bertindak mengharamkan Bersih 2, menangkap aktivisnya dan merampas semua barangan yang ada kena-mengena dengan Bersih 2 seperti t-shirt dan risalah. Dan semalam pula, KDN mengisytiharkan yang Bersih 2 adalah pertubuhan haram, sama seperti Hindraf dan Al-Arqam. Jika KDN boleh bertindak terhadap pertubuhan haram lain, apa istimewanya Bersih 2 hingga tak boleh disentuh langsung?


Mat Sabu juga sanggup bermati-matian untuk memastikan Pas bersama dengan Bersih 2. Kawan tak tahulah apa yang Ambiga Juara Murtad dah bagi pada Mat Sabu sampai mamat ni dah naik angau gila dengan India Ambiga tu. Takkan Ambiga dah tempahkan untuk Mat Sabu bilik 121, Hotel Perdana, Kota Bahru kot? Eeeee, geli-geleman kawan dibuatnya....                        

Tiada ulasan:

Catat Komen

Sementara komen anda amat dialu-alukan, admin blog ini punya hak untuk tidak menyiarkan komen yang mengandungi perkataan yang tidak bersesuaian dengan budaya orang Timur. Terima kasih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...