ARTIKEL PANAS!!!

Isnin, 23 Mei 2011

MAHFUZ OMAR BAKAL GABENOR BANK NEGARA BARU?

Pelik bin hairan bin ajaib!!! Mahfuz Omar yang sebelum ni sibuk membelasah kerajaan BN berkenaan dengan ekonomi tiba-tiba berubah menjadi lembut. 

Semuanya kerana seorang wanita, Tan Sri Zeti Akhtar Aziz, Gabenor Bank Negara Malaysia (BNM). 


Mahfuz tiba-tiba menjadi lembik bila mencadangkan kepada kerajaan untuk mencalonkan Zeti menjadi Pengarah Urusan IMF yang baru menggantikan suku-sakat pemimpin anugerah.

Sungguh kawan tak sangka, hero Pas yang begitu garang dan berhajat nak jadi pakar ekonomi, boleh bertukar nada pulak. Betul jugak kata rakan-rakan blogger lain sebelum ni, orang-orang kuat Pas ni cair kalau tengok perempuan.

Ataupun, Mahfuz ni ada maksud tersirat! Kalau Tan Sri Zeti pergi ke IMF, jawatan Gabenor BNM yang kosong tu, ada peluang besar lah Mahfuz jadi penggantinya. Mahfuz pun sejak kebelakangan ni galak bercakap pasal ekonomi.

Mintak mahap lah Mahfuz, kepakaran anda tak diperlukan di BNM. Lebih baik awak tu menasihatkan Menteri Besar Kedah bagaimana nak cari jalan memperkukuhkan kewangan negeri. Bukannya tau nak pulun UUM RM1.7 juta tiap-tiap tahun. Itu lebih afdal dari awak menyalak sana-sini macam orang kurang akal...

Terpaksa lah mainkan lagu "Maafkan Kami" dari filem Pendekar Bujang Lapok, hi hi hi....

1 ulasan:

  1. Apa bebal lagi membebalkan...si Mahfuz the Bean ni..Rakyat dah mertabatkan dia ini..Bengong Agung dalam sejarah Malaysia Terkini...
    Malaysia perlu Yg Berbahgia Tan Sri Dr..untuk Rakyat...lebih dari segalanya..
    Bukan mcm Mr. Bean...campak dimana pun org tak nak...tengoklah pemilihan Pas akan datang...mesti dia tercampak sendiri. Ini mengingatkan AK Jailani kengkang cakap..weeei muka..tak maluuu...

    HPerancis

    BalasPadam

Sementara komen anda amat dialu-alukan, admin blog ini punya hak untuk tidak menyiarkan komen yang mengandungi perkataan yang tidak bersesuaian dengan budaya orang Timur. Terima kasih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...