ARTIKEL PANAS!!!

Rabu, 25 Mei 2011

PR NAK SELAMAT ATAU HABISKAN DUIT RAKYAT?

Pengerusi SPR, Tan Sri Abdul Aziz Mohamad Yusof lebih suka sekiranya pilihanraya umum diadakan serentak bagi Parlimen dan DUN semua negeri. Menurut Tan Sri Aziz, mengadakan pilihanraya secara berasingan menyebabkan budaya berpolitik di negara ini tidak berkesudahan. (Sumber : The Star, klik sini)


Pada kawan, yang lebih penting ialah, kalau pilihanraya DUN dan Parlimen semua negeri berjalan serentak, perbelanjaan SPR cuma sekali sahaja. Kalau mengadakan pilihanraya berasingan, peruntukan belanjanya pun berasingan juga.

SPR membelanjakan RM200 juta untuk mengadakan pilihanraya kecil pada 2010 berbanding cuma RM50 juta ketika mengadakan pilihanraya DUN Sarawak awal April lepas.

Jadi, kawan nak tanya pada Lim Guan Eng, kata beria-ia sangat nak jimat duit rakyat dan tak nak pembaziran berlaku, habis mengapa bila nak buat PRU, nak berasing-asing pulak? Tak kah itu menghabiskan duit rakyat? Dari mana datangnya peruntukan SPR? Lainlah kalau negeri PR nak tanggung semua perbelanjaan SPR bagi mengendalikan pilihanraya DUN negeri mereka.

Nyatalah, DAP dan PR ni pembohong nombor wahid!!! Cakap berdegar-degar, bila tiba masa nak laksana, lain pulak yang jadi. Macam yang kawan tulis semalam, telur DAP & PR ni memang dah kecut!!!      

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sementara komen anda amat dialu-alukan, admin blog ini punya hak untuk tidak menyiarkan komen yang mengandungi perkataan yang tidak bersesuaian dengan budaya orang Timur. Terima kasih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...