ARTIKEL PANAS!!!

Sabtu, 4 Jun 2011

MAT SABU DAH MENANG

Calon Timbalan Presiden Pas, Mohamad Sabu dah berjaya meraih kemenangan dalam pemilihan Muktamar Pas kali ini. Menang Timbalan Presiden? Belum, yang itu belum diumumkan lagi. Pukul 10 pagi ni baru tau untung nasib Mat Sabu dapat ke tidak jadi Timbalan Presiden Pas.     


Yang Mat Sabu menang ni ialah CALON PALING POPULAR. Ewah, macam masuk pencalonan Anugerah Bintang Popular Berita Harian la pulak! Apa tidaknya, dengar ramai hadirin di muktamar Pas berebut-rebut nak bersalam dan ambik gambar dengan Mat Sabu. Mat Sabu pun apalagi, senyum kambing la pasal jadi orang paling glamor kat muktamar tu.
Sumber : Free Malaysia Today 03/06/2011
Tapi, Mat Sabu sendiri sedar, populariti tak bawak dia ke mana pasal yang sibuk nak bersalam dengan dia tu, tak boleh mengundi pun. Masuk angin keluar asap la nampaknya Mat Sabu!

Baru la kawan tau, rupanya penyokong Pas ni suka kat maki-hamun dan mencarut Mat Sabu. Patut la ceramah Mat Sabu selalu dapat "rating" tinggi. Kalau boleh kawan bertanya, bahasa yang Mat Sabu gunakan ketika berceramah (orang Pas panggil berdakwah), adakah menepati ciri akhlak seorang Islam sepertimana yang digariskan oleh Rasulullah S.A.W? Jawapannya, memang jauh menyimpang dari pendekatan Rasulullah S.A.W yang menyeru dakwah disampaikan dengan cara hikmah dan lemah-lembut bagi melembutkan hati orang yang mendengar.

Ni tidak, perkataan favourite yang selalu keluar dari mulut Mat Sabu seperti "kepala bapak dia dan nak mampus" langsung tak sesuai dengan akhlak dan siasah seorang pendakwah Islam. Tapi nak buat macam mana, kepemimpinan Pas dah bertahun-tahun "endorsed" Mat Sabu sebagai ayam sabung Pas.

Nak tahu betul ke tidak Mat Sabu ni popular, kita tunggu keputusan pemilihan Timbalan Presiden Pas jam 10 pagi ni.... 


1 ulasan:

  1. Mat Sabu dah diisytiharkan menang Timbalan Presiden Pas. Makin berapilah maki-hamun mamat ni nanti...

    BalasPadam

Sementara komen anda amat dialu-alukan, admin blog ini punya hak untuk tidak menyiarkan komen yang mengandungi perkataan yang tidak bersesuaian dengan budaya orang Timur. Terima kasih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...