ARTIKEL PANAS!!!

Ahad, 26 Jun 2011

NGEH KOO HAM : JANGAN CAMPUR URUSAN AGAMA ISLAM!!!!

Si kurang ajar DAP Perak ni bersuara lagi. Kali ini dia kata "DAP menggesa Putrajaya agar menyelesaikan segera masalah berkaitan tukar agama bukan Muslim dengan mengesyorkan supaya ia diselesaikan oleh Jabatan Pendaftaran Negara (JPN), bukannya Mahkamah Syariah". 
Kes yang dikatakannya berkaitan dengan Bumiputera Sabah & Sarawak yang bukan Islam tapi menggunakan nama Islam seperti Muhammad dan sebagainya dan didaftarkan sebagai Islam oleh JPN. Katanya, mereka ini mengalami kesukaran untuk menukar status agama dari Islam pada myKad mereka kerana terpaksa mengharungi sessi kaunseling oleh Jabatan Agama Islam yang mengambil masa berbulan malah bertahun lamanya.

Itulah bengapnya DAP biadap ni. Dia ingat, semua urusan berkaitan agama Islam boleh diselesaikan ikut logik kepala hotak dia. Memang menjadi tanggungjawab Jabatan Agama Islam Negeri dan Mahkamah Syariah untuk membetulkan aqidah mereka yang memohon untuk murtad. Dalam kes kesilapan yang dinyatakan Ngeh bengap ni, permohonan mereka diluluskan oleh Jabatan Agama Islam tanpa sebarang masalah pun.

Si Ngeh bengap ni kata, Mahkamah Syariah tiada kuasa ke atas bukan Muslim. Kalau begitu, bagaimana pula dengan kes beberapa kematian membabitkan saudara baru Islam (muallaf) yang mengundang campurtangan keluarga si mati dengan mencabar keputusan Mahkamah Syariah dengan membawa kes berkenaan ke Mahkamah Sivil? Itu belum lagi dengan kes muallaf yang mengIslamkan anak-anak yang di bawah umur hasil perkahwinan sebelum mereka memeluk Islam dicabar di Mahkamah Sivil. 

Kalau Mahkamah Syariah dikatakan tiada kuasa ke atas bukan Islam, bagaimana pula bukan Islam boleh mencabar keputusan Mahkamah Syariah dalam urusan berkaitan agama Islam di Mahkamah Sivil? Ataupun ada standard baru yang ditetapkan DAP, bukan Islam boleh sesuka hati menghina undang-undang Islam tetapi dalam masa yang sama, bukan Islam tidak tertakluk kepada keputusan Mahkamah Syariah dalam urusan muallaf dan sebagainya?

Si bengap ni turut kata, disebabkan kerenah birokrasi Mahkamah Syariah, mereka yang terlibat tidak boleh berkahwin disebabkan status agama yang silap menyebabkan mereka ini bersekedudukan dan melahirkan anak luar nikah. Eh, bukankah kaum Cina sepet tak kisah kalau anak lelaki ataupun perempuan mereka bersekedudukan sebelum kahwin? Bukankah DAP menjulang anak luar nikah? Tak ingat kes anak luar nikah Teoh Beng Hock yang diperjuangkan DAP untuk diberikan status anak sah taraf? Cakap tak serupa bikin!!!

Kawan nak bagi amaran kepada DAP yang tak percayakan tuhan ni, jangan sesekali cuba mengajar umat Islam dalam urusan agama kami. Pas yang bangang tu boleh kamu kudakan tapi bukannya umat Islam yang lain. Kalau kamu nak bermain dengan api, bersedialah untuk menerima padahnya!!!!    

          

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Sementara komen anda amat dialu-alukan, admin blog ini punya hak untuk tidak menyiarkan komen yang mengandungi perkataan yang tidak bersesuaian dengan budaya orang Timur. Terima kasih.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...